• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: صنفی، فرهنگی
  • کد خبر: 98052612594
  • منبع : شورای عالی انقلاب فرهنگی

توسط شورای تحول علوم انسانی؛

کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد

جلسه شورای تحول علوم انسانی

کتاب «روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی» تالیف دکتر اکبر سلیمان نژاد «عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور» توسط شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در دو مجلد شامل ۶ فصل و ۱۶۸ صفحه و ۵ فصل و ۱۵۲ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در قسمت پیشگفتار این کتاب آمده است: «اگر چه به طور کلی برنامه های درسی و به ویژه برنامه درسی مطالعات اجتماعی وظایف انتقال میراث فرهنگی و بسط آن را برعهده دارند، اما در فرآیند آموزش نباید تنها به انتقال صرف میراث فرهنگی بسنده کرد.

به همین دلیل در برنامه درسی مطالعات اجتماعی تلاش می شود تا ضمن انتقال و بسط باورها و ارزش های اجتماعی، زمینه های نقد و ارزیابی اخلاقی هنجارها از سوی دانش آموزان به وجود آید تا آن ها بتوانند هنجارهای اجتماعی را بر مبنای آموزه های اسلامی نقد کنند .

تحولات دانش جهانی درباره یادگیری، حل مسائل یادگیری فراگیران را ایجاب می‌کند. از این رو متخصصان تعلیم و تربیت می‌کوشند تا شیوه‌هایی بیابند که با استفاده از آن‌ها، کودکان امروزی را برای زیستن در دنیای پیش بینی ناپذیر فردا آماده کرد.

در این راستا، براساس مصوبات سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و همسوسازی برنامه‌های درسی دوره ابتدایی با برنامه درسی ملی، رویکرد جدیدی اتخاذ و تلاش شده است که بین چهار عرصه اصلی یادگیری در برنامه درسی ملی یعنی خود، خلقت(آفرینش)، خلق(دیگر انسان‌ها) و خالق متعال، ارتباط منسجم، منطقی و معناداری به وجود آید و زمینه پرورش تفکر و ایجاد ایمانی عمیق نسبت به ارزش‌های الهی و انسانی فراهم شود.»

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» و دانشگاه فرهنگیان در انتشار این اثر به شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی کمک کرده‌اند.

انتهای پیام