• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 98111913842
  • خبرنگار : 71643

دانشگاه شریف اعلام کرد

فراخوان ارسال مقاله به مجله‌ پژوهش در آموزش مهندسی

فراخوان ارسال مقاله به مجله‌ پژوهش در آموزش مهندسی

مجله انگلیسی زبان پژوهش در آموزش مهندسی Engineering Education Research (EER) با تلاش استاد دانشگاه شریف و با مشارکت انجمن آموزش مهندسی ایران، از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجله «پژوهش در آموزش مهندسی (Engineering Education Research (EER » با مشارکت انجمن آموزش مهندسی ایران و با تلاش دکتر علی مقداری عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مکانیک دانشگاه شریف و عضو هیأت مدیره انجمن و سردبیر مجله مذکور، از سوی موسسه انتشاراتی Springer منتشر می شود.

هدف این نشریه ایجاد همگرایی و برقراری پیوند میان گروه متنوعی از دانشمندان حوزه آموزش و متخصصان حرفه ای با ترویج پژوهش و گفتگو برای دستیابی به روشهای ارائه آموزش برتر مهندسی است. زمینه " آموزش مهندسی"، شامل خبرگانی از میان استادان رشته های مهندسی، مهندسان فعال در صنایع گوناگون و پژوهشگرانی با پیشینه های آموزشی-پژوهشی چند رشته ای متعدد را در برمی گیرد.

پژوهش در آموزش می‌کوشد متخصصان حرفه ای، آموزشی و دانشی را با یکدیگر پیوند دهد و بدنه‌ای از دانش را ایجاد کند به‌طوری که منجر به پیشرفت‌های چشمگیر و تبادل اطلاعات پیشرفته درخصوص یادگیری، توسعه، تعلیم و آموزش در زمینه مهندسی شود.

از جمله اهداف اصلی پژوهش در آموزش مهندسی می‌توان به تقویت نوآوری و تعالی آموزشی به نفع دانشجویان رشته‌های مهندسی، اشاره کرد. همچنین ارتقاء تعالی در آموزش مهندسی با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده جهانی دانش قابل دسترس و با کیفیت بالا، ایجاد درک الزامات و چالش های مربوط به توسعه مهارت های مهندسی در همه سطوح و در نهایت تسهیل و رشد آموزش مهندسی در سراسر جهان، اولویت راهبردی، اتصال افراد در زمینه آموزش مهندسی از طریق دانش، مهارت و جامعه از دیگر اهداف این پژوهش به حساب می‌آید.

"پژوهش در آموزش مهندسی" به عنوان یک مجله بین المللی و چند رشته‌ای که مقالات چاپ شده در آن توسط هیأت تحریریه‌ای از خبرگان این حوزه به داوری می‌رسد، به ارائه بستری برای انتشار تحقیقات پیشرفته علمی و کاربردی در زمینه‌های فناوری‌های آموزشی و مهندسی اختصاص یافته است.

موضوعات محوری این مجله شامل : ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه های مهندسی، ابتکارات نوآورانه با هدف تقویت یادگیری دانش جویان و استخدام پذیری،  مهندسی اجتماعی-شناختی و بین فرهنگی، فلسفه مهندسی و فناوری، دستورالعمل های مجازی و یادگیری آنلاین، سیاستگذاری آموزشی، مدیریت و رهبری، مهارتهای ارتباطاتی، زبانی و عمل گرایی در مهندسی،  عوامل انسانی، همگرایی سیستمی و پایداری، آموزش مبتنی بر فناوری های نوظهور،  خلاقیت از طریق همکاریهای بین رشته ای و کار تیمی، نوآوری مهندسی و تنوع گرایی،  آموزش STEM(علوم ، فناوری ، مهندسی ، ریاضیات)، روانشناسی مهندسی و ارگونومی شناختی،  مربیگری و تسهیل در کارآفرینی، روش های آموزش رسانی و ارزیابی یادگیری، یادگیری پروژه محور یا مبتنی بر حل مسئله PBL، رهبری اخلاقی و آموزش مدیریت اجرایی، آموزش ترکیبی و یادگیری حضور، فرهنگ مهندسی و تجربه با جامعه چند هویتی (نژاد، جنسیت، و غیره)، نقش پرورش در آموزش مهندسی و مفاهیم آستانه و یادگیری دانشجویان است.

بنابر اعلام روابط عمومی  دانشگاه صنعتی شریف، مجله " پژوهش در آموزش مهندسی" ازصاحب‌نظران و علاقه مندان به " آموزش مهندسی" دعوت می‌کند تا انواع مقالات خود را، به آدرس  https://www.editorialmanager.com/snas ارسال کنند. این مقالات پژوهشی و مروری که باید دربردارنده مطالعات اصلی و نوآورانه در زمینه دانش نظری، روش شناختی و موضوعی آموزش مهندسی باشد، باعث پیشرفت تحقیقات، مهارت های عملی و سیاست گذاری آموزش مهندسی شوند. این امر بستر مناسبی را برای محققان علاقمند فراهم می‌کند تا ایده‌ها، یافته‌ها و آخرین تحولات آموزش مهندسی و فن‌آوری‌های آموزشی و تأثیر آنها بر جامعه را ارائه دهند.

انتهای پیام