• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98111913899
  • خبرنگار : 71567

رئیس پردیس اعلام کرد

دو ماموریت اصلی پردیس البرز دانشگاه تهران در حوزه آموزشی

دو ماموریت اصلی پردیس البرز دانشگاه تهران در حوزه آموزشی

رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و تقاضامحور کردن رساله‌های دانشجویی را دو ماموریت اصلی آموزشی این پردیس دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس نوربخش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پردیس البرز دانشگاه تهران و مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با تبیین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در پردیس، گفت: پردیس البرز با بهره‌مندی از حضور استادان مطرح دانشگاه تهران در جهت ارتقای کیفیت در شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی تلاش می‌کند. در حال حاضر تعداد ۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی در بیش از ۷۰ رشته تحصیلی در پردیس مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: تلاش پردیس برای ارتقای کیفیت منجر شده تا در سال جاری با رشد قابل توجه تقاضا برای ادامه تحصیل در پردیس از طریق آزمون سراسری مواجه شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر نوربخش تصریح کرد: ما در پردیس البرز سعی کرده‌ایم تا علاوه بر رعایت استانداردهای آموزشی و پژوهشی و هم‌چنین جذب دانشجویان خارجی در جهت ارتقای بین‌المللی شدن پردیس با انجام برخی اقدامات مانند ارائه وام‌های دانشجویی، حمایت از مقالات برتر، حمایت از دانشجویان جهت عضویت در انجمن‌های علمی، ایجاد انجمن فارغ‌التحصیلان و بنیاد حامیان پردیس البرز، الگویی موفق و قابل مطالعه از یک دانشگاه خودگردان ارائه کنیم.

رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: نوآوری و تفکر خلاقانه در پردیس به همراه چابکی و انعطاف معطوف به هدف سبب شده است تا دو مأموریت ایجاد میان رشته‌ای‌ها در دانشگاه تهران و نیز سوق‌دادن رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی به سوی تقاضا محوری به این پردیس محول شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ساختاری و سیاست‌گذاری در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تأکید کرد: باید به جای جزیره‌ای کار کردن و سیاست‌گذاری‌های یکنواخت و تجویز نسخه‌ای واحد برای همه پردیس‌های خودگردان، به صورت شبکه‌ای و هم‌افزا و با توجه به تفاوت‌ها و نقاط قوت برای تحقق اهداف بلند توسعه آموزش عالی کشور گام برداشت.

در ادامه دکتر نسرین نورشاهی، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی نیز گفت: ارزشمندترین بازخورد فعالیت‌های ما، اعتماد دانشگاه‌ها است. اصولاً هویت مؤسسه در ارتباط با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شکل می‌گیرد. تخصص آموزش عالی تخصص شناخته شده‌ای نیست، این حوزه تازه متولد شده است. ما قریب به 10 سال است که بر روی این موضوع کار می‌کنیم، درحالی‌که این موضوع از پنجاه سال پیش در آمریکا شروع شده است.

وی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که در مؤسسه انجام می‌گیرد، می‌توان به موضوع دانشگاه‌پژوهی، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی در آموزش عالی در حوزه‌های مختلف، مبادله فرصت‌های مطالعاتی، انجام پروژه‌های مشترک و پروژه‌های کنسرسیومی اشاره کرد.

دکتر نورشاهی بر استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت همکاری‌های دانشگاه‌پژوهی تأکید کرد و گفت: حوزه نظر و نظریه‌پردازی برای حال و آینده نظام آموزش عالی ایران و حوزه عمل در سیاست‌گذاری و دانشگاه‌داری در کنار یگدیگر و با تعریف طرح مشترک می‌تواند موجب خلق تأثیرات مهمی در آینده شود.

انتهای پیام