• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99070201045
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد

کمبود معلم و فضای آموزشی از عمده مشکلات مدارس استثنایی آذربایجان غربی

کمبود معلم و فضای آموزشی از عمده مشکلات مدارس استثنایی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: ۲۰۰مورد محتوای توانبخشی، تربیتی دراختیار خانواده های دارای دانش آموزان استثنایی قرار می گیرد.

عیسی محمدی در گفت و گو باایسنا افزود: ۲۰۰مورد محتوای توانبخشی،تربیتی و تربیت بدنی دراختیار خانواده های دارای دانش اموزان استثنایی در زمان شیوع کرونا قرار می گیرد تا اموزش چند بعدی کودکان با نیاز ویژه ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی جز مدارس با نیاز خاص هستند، تصریح کرد: به هیچ وجه اجباری برای حضور دانش اموزان در کلاس وجود ندارد و اگر دانش آموزی در کلاس حضور یابد، تمام کلاس ها با ۳ دانش آموز مشغول به آموزش هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۲ فضای آموزشی و ۲۰ مرکز یادگیری استثنایی در استان فعال است، یادآور شد:  در حال حاضر ۲۳۸۳ دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند که پیش بینی می شود با توجه به ادامه  سنجش نو آموزان این تعداد به ۲۶۰۰نفر افزایش یابد.

محمدی اظهار کرد: ارومیه با ۶۰۰ دانش آموز بیشترین امار دانش آموزان را دارد.

وی خاطر نشان کرد: کمبود معلم، فضای آموزشی و منابع مالی عمده مشکل مدارس استثنایی استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود اینکه خیرین مدرسه ساز در سال های گذشته مشارکت خوبی در امر مدرسه سازی داشته اند ولی انتظار می رود مشارکت ها بیشتر شود.

انتهای پیام