• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99070704822
  • خبرنگار : 50165

کاهش ۱۶ درصدی ورود پرونده تخلفات کالا و خدمات به تعزیرات زنجان

کاهش ۱۶ درصدی ورود پرونده تخلفات کالا و خدمات به تعزیرات زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در بخش کالا و خدمات در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش دارد.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۱۷۶۱ فقره پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده تخلف را بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پارسال در همین بازه زمانی ۲۳۴۸ فقره پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز ۴۰ میلیارد ریال بود.

این مسئول ادامه داد: تعداد پرونده‌های تخلف در تعزیرات حکومتی استان در بخش کالا و خدمات در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش دارد و عمده تخلفات واحدهای صنفی در استان زنجان گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور است.

ممیزی با بیان اینکه همه بازرسان و روسای شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان در آماده‌باش هستند، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی استان با هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت کالا مقابله کرده و با متخلفان برخورد می‌کند و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به نوع برخورد قانون با مسئله گران‌فروشی، یادآور شد: قانونی که در این رابطه در کشور اجرا می‌شود، قانون نظام صنفی بوده و قانون‌گذار تا مرتبه سوم مجازات پلمب را برای گران‌فروش تعیین نکرده است. بر اساس قانون، اگر صنفی که تخلف گران‌فروشی داشته بیش از سه بار تخلف خود را تکرار کند، متخلف با پلمب واحد تنبیه خواهد شد که البته باید توجه داشت حتما باید سه بار در طول یک سال پرونده تشکیل شود و مرتبه چهارم تخلف در سال بعد تکرار شود، مجازات پلمب برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام