• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-38138

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان:

«تربیت اجتماعی» دارای اولویت و تقدم اخلاقی است

«تربیت اجتماعی» دارای اولویت و تقدم اخلاقی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه تربیت اجتماعی به معنای پرورش دانش‌ها، نگرش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی است، اعلام کرد: تربیت اجتماعی نسبت به سایر اهداف آموزش عمومی دارای نوعی اولویت و تقدم اخلاقی است.

یحیی معروفی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، منطقه کردستان با اشاره به اینکه انسان به عنوان موجودی اجتماعی از همان آغاز زندگی، فرآیند تکامل اجتماعی خود را شروع می‌کند، اظهارکرد: پرورش بُعد اجتماعی انسان، از ضروریات زیست انسانی و از اولویت‌های اصلی نظام‌های تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

وی افزود: نظام آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک نظام گسترده و وسیع اجتماعی از ابزارها و نهادهای گوناگونی برای تربیت اجتماعی نسل جدید بهره می‌گیرد که مدرسه، آموزش و برنامه درسی از مهم‌ترین آنهاست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با بیان اینکه تربیت اجتماعی یکی از مهم‌ترین کارکردهای نظام آموزش به‌طور عام و برنامه درسی به‌طور خاص است، گفت: تربیت اجتماعی ناظر بر ایجاد و رشد مجموعه‌ای از شناخت‌ها، عواطف و مهارت‌های اجتماعی در افراد است.

وی با اعلام اینکه تربیت اجتماعی به معنای پرورش دانش‌ها، نگرش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: بر این اساس تربیت اجتماعی نسبت به سایر اهداف آموزش عمومی دارای نوعی اولویت و تقدم اخلاقی است.

به گفته معروفی دلیل این اهمیت بدان خاطر است که تربیت اجتماعی، دانش آموزان و شهروندان را برای مشارکت فعالانه در فرآیند سازگاری، اصلاح، بازسازی و بهبود آگاهانه جامعه خویش آماده می‌سازد.

وی در ادامه با ذکر اینکه آموزش مطالعات اجتماعی، چنانچه مبتنی بر رویکردهای فعال تدریس باشد، پیوند ناگسستنی باتربیت اجتماعی و شهروندی دارد.