• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: lorestan-82755

یک مسئول در وزارت آموزش‌وپرورش:

رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد

رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر عبدالرسول عمادی در همایش تجلیل از مدارس ممتاز و موفق برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان اظهار کرد: برنامه تعالی در همه مدارس متوسطه در سال تحصیلی 97-98 در حال اجراست و قطعاً در سال آینده شگفتی‌های خوبی در اجرای برنامه تعالی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: محل اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش همین برنامه تعالی در دوره متوسطه و برنامه تدبیر در دوره ابتدایی است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین مستلزم اجرا از مجرای برنامه تعالی است، اضافه کرد: باید همه اقدامات و فعالیت‌ها در قالب برنامه تعالی قرار گیرد و بادی مدیران تشخیص دهند هر برنامه در کجای برنامه تعالی قرار دارد.

عمادی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین اولین سند هویت‌بخش نظام تعلیم و تربیت در ایران است، گفت: تا قبل از اجرای این سند نظام آموزش بر مبنای طرح‌های گذشته و تعاریف پراکنده بود.

وی اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین باید استعداد دانش‌آموزان شناسایی و در راستای آن استعداد هدایت شوند تا بتوانیم دانش‌آموزان را به‌صورت متوازن در مدارس رشد دهیم.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش  با تأکید براینکه رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد، تصریح کرد: تا مدرسه، تجهیزات، امکانات و نظام ارزشیابی درستی نداشته باشیم در حوزه نتایج نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

عمادی افزود: تعالی مقصد نیست بلکه مسیر و راهی بی‌پایان است و باید همیشه در این مسیر باشیم.

وی با بیان اینکه تقرب یکی جلو رفتن و نزدیک شدن است نه اینکه به نقطه خاص رسیدن باشد، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه تعالی باید از جایی که هستیم یک قدم جلوتر برویم و هرکسی باید با خود سنجیده شود البته رقابت و مقایسه در صنعت یک بحث است اما در تربیت و رشد فرزندانمان به عنوان فراگیرنده مبحثی دیگر است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش  گفت: با وجود سند تحول بنیادین باید مدارس ما گام به گام رشد کرده و جلو روند و در این مبحث تنها امکانات و تجهیزات کافی نیست بلکه باید همه ما کار کنیم و از حداقل امکانات به نحو احسن استفاده کنیم و مرسه خود را متعالی کنیم و برنامه‌ای بنویسیم که همه مقید به اجرای آن باشیم.

عمادی با اشاره به اینکه باید بر مبنای محورهای تعالی و در چارچوب امکانات موجود یک برنامه بنویسیم و تلاش کنیم از از برنامه هم جلوتر برویم، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی مشارکتی توسط ذی‌نفعان در برنامه تعالی تدوین شود و در طول سال تحصیلی دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم ضعف‎های او را شناسایی و رشدش دهیم .

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط هشت سال جنگ تحمیلی ساخته شدیم و سختی‌های جنگ را درک کردیم و قطعاً در شرایط سخت انسان آب‌داده و ساخته می‌شود، تصریح کرد: انسان در شرایط سخت رشد می‌کند و با توجه به اینکه در شرایط تحریم بسر می‌بریم سفت‌وسخت ایستاده‌ایم و مقاومت می‎کنیم و مقاومتی پویا خواهیم داشت و در این شرایط رشد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رشد جامعه در سایه رشد آموزش‌وپرورش است چرا که هیچ جامعه‎ای بیشتر از مدرسه‌اش رشد نمی‌کند، تاکید کرد: باید آموزش‌وپرورش رشد کند تا جامعه به پیشرفت برسد.