• پنجشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-93854
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان:

فضای آزمایشگاهی تقریبا به صفر رسیده است

02


رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان گفت: با ریزش دانشجوی کشاورزی در دانشگاه زنجان مواجه هستیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حبیب‌الله زلفخانی عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه زنجان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: طبیعی است همه فعالیت‌های دانشگاه زنجان با معیارهای مختلف ارزیابی می‌شود که اصلی‌ترین معیار، دانش‌آموختگان است که باید این دانش‌آموختگان از طریق کسب علم در دانشگاه‌ها موقعیت و زندگی خود را بهتر کنند.

 

وی در رابطه با پیش‌بینی آینده، افزود: در گذشته پیش‌بینی‌های دقیقی نشده است، از جمله گسترش تحصیلات تکمیلی که اکنون با مشکلاتی همراه است. پیش‌بینی آینده، تغییرات در تقاضای جامعه و نحوه آموزشی است که باید داشته باشیم. اکنون آموزش و کار تا بازنشستگی به دلیل تغییرات شتابان علم همراه هم هستند.

 

زلفخانی با اشاره به طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی، تصریح کرد: در طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی ما باید آموزش خود را تغییر دهیم. طی اقداماتی که دانشگاه زنجان انجام داده است تا حدودی سازگاری بین آزمایشگاه‌ها و کلاس‌ها وجود دارد ولی فضاهای قبلی به دلیل کمبودها و سرعت در راه‌اندازی، بخشی از آزمایشگاه‌های ما تبدیل به کلاس شده‌ است.

 

این مسئول در رابطه با کاهش آزمایشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث کاهش آزمایشگاه‌ها سبب شده است تا با کمبود آزمایشگاه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری روبه‌رو شویم، بنابراین برای اینکه فضاها به کاربری اصلی خود بازگردد و گروه‌های آموزشی نیز فعالیت‌های تخصصی خود را آغاز کنند، باید یک ساختمان آموزشی را احداث کنیم و فضاهایی را به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اختصاص دهیم.

 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان نیز گفت: دانشجویان نباید تک‌بعدی باشند و باید در مسائل مورد نیاز دیگر نیز آموزش ببینند. به طور مثال، دانشجویان باید فقط به تخصص خود تمرکز نکنند.


|

 

علیرضا واعظی در رابطه با ریزش دانشجو در رشته‌های کشاورزی، افزود: باید رشته‌های کشاورزی را از دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد حذف کرده تا دانشگاه دولتی با ریزش دانشجو در این رشته‌ها مواجه نشود و باید رشته‌های جدیدی را در دانشکده کشاورزی تاسیس کنیم، زیرا برخی از رشته‌های کشاورزی به بن‌بست رسیده‌اند.

 

وی در رابطه با جایگاه استادانی که بیشترین فعالیت را دارند، اظهار کرد: وزارتخانه باید برای استادانی که بیشترین فعالیت را دارند اقداماتی انجام دهد و آیین‌نامه‌ای را به این زمینه اختصاص دهد. آیین‌نامه‌ها باید به سمتی برود که استادان فعال را حمایت کند.