• پنجشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-49916
  • خبرنگار : 50182

با تاخیر یکساله

پل قوسی کرمانشاه بالاخره افتتاح شد

پل قوسی کرمانشاه بالاخره افتتاح شد

پل قوسی کرمانشاه طی مراسمی با حضور استاندار، فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه، امروز(17 اردیبهشت) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح این پل اظهار کرد: هر چند با تاخیر، اما شهرداری و شورای شهر زحمت بسیاری برای افتتاح این پل کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت این پل از خواسته‌های مردم بوده که به حل مشکل ترافیکی موجود در منطقه کمک کرده، گفت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری نیز به این مسائل توجه کرده و تمام سعی خود را برای راه‌اندازی این پل انجام دادند.

رضایی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های دیگر شهر کرمانشاه با یک برنامه زمانبندی مشخص و در شرایط بهتری افتتاح شود.

استاندار کرمانشاه همچنین در خصوص انتخاب شهردار کرمانشاه نیز با بیان اینکه انتخاب شهردار برعهده شورای شهر است، گفت: پس از انتخاب شهردار توسط شورای شهر، باید مراحل قانونی و تایید مدارک شهردار توسط دستگاه‌ها و نهادهای قانونی دیگر از جمله فرمانداری انجام شود.

علی حیدر کرمی سرپرست شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به صرف 24 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پل اظهار کرد: از 40 روز پیش که کار سرپرستی شهرداری کرمانشاه را برعهده گرفتم به مردم وعده دادم که این پل را نیمه ابتدای اردیبهشت ماه افتتاح خواهیم کرد که متاسفانه در این زمینه دو روز تاخیر بوجود آمد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بنا به برخی دلایل، سال گذشته کارهای ساخت این پل با تاخیر پیش رفت و از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری شورای شهر و مجموعه مدیران شهرداری و نیز استانداری مجدانه پیگیر افزایش سرعت عملیات اجرایی این پل شدیم که خوشبختانه توانستیم امروز این پل را به بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه هدف اصلی ساخت پل قوسی حل گره ترافیکی موجود در محدوده پل قدیمی رودخانه قره‌سو بوده، اظهار کرد: در حال حاضر پل قوسی دارای پنج خط عبوری است که سه لاین آن به سمت شمال و دو خط عبوری آن به سمت شرق کرمانشاه می‌رود و 70 تا 80 درصد گره‌های ترافیکی این محدوده را مرتفع کرده است.

کرمی در ادامه در خصوص دیگر پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه به از سرگیری کار احداث تقاطع «ده مجنون» اشاره کرد و افزود: از 20 روز پیش و پس از مدتها که از توقف کار این تقاطع می‌گذشت، پروژه را دوباره فعال کردیم و در حال حاضر کارهای آن به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پروژه ساماندهی حاشیه قره سو نیز در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با توافق با سپاه کار احداث کنارگذر «الهیه» را نیز انجام دهیم.

کرمی در خصوص رفع مشکل تقاطع «امام حسین (ع)» نیز اظهار کرد: در حال حاضر بحث اصلاح این تقاطع در حال بررسی است و به محض دریافت نظر مشاور و نحوه چگونگی انجام کار، کار اصلاح این تقاطع آغاز می‌شود.

سالار احمد زاده رییس شورای شهر کرمانشاه نیز در  حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پل قدیم رودخانه "قره‌سو" دیگر تحمل بار ترافیکی سنگین موجود در این منطقه را نداشت، گفت: همین امر موجب شد ساخت پل قوسی در دستور کار قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: پس از تاخیرهای بوجود آمده در مراحل ساخت این پل، از چندی پیش کار بصورت جهادی انجام شد تا هر چه سریعتر بتوان پل را تکمیل و برای استفاده مردم آماده کرد.

احمد زاده علت تاخیر در ساخت این پل را مربوط به دوره گذشته شورای شهر و شهردار قبلی کرمانشاه دانست و اظهار کرد: همچنین سال گذشته نیز چالش‌هایی میان شهردار و شورای شهر به وجود آمد و موضوع استعفای شهردار مطرح شد و پس از مخالفت شورا با این استعفا، پس از شش ماه شهردار مجددا موضوع استعفا را مطرح کرد که همه این عوامل تاخیر در اجرای پروژه‌ها را رقم زد.

وی اظهار کرد: با رفتن شهردار، شورای شهر خود را موظف به تحقق خواسته اصلی مردم که تکمیل پل قوسی بود می‌دید و به همین علت در دو ماه اخیر کار با جدیت بسیار انجام شد و خوشبختانه امروز شاهد بهره‌برداری از این پل هستیم.

عملیات اجرایی پل قوسی "قره سو" از مردادماه سال 1391 و با یک برنامه زمانبندی 15 ماهه آغاز شد که متاسفانه بنا به دلایلی تاخیر یک ساله در افتتاح پروژه به وجود آمد.

این پل دارای سازه باربر فلزی است که از دو قوس تشکیل شده و این قوسها دارای شعاع 35 متر بوده و بطور متمایل نصب می‌شوند، به نحویکه در راس از یکدیگر یک متر فاصله دارند و با کمک هفت تیر به یکدیگر متصل می‌شوند تا پایداری جانبی تامین شود.

فونداسیون پل بر روی 48 شمع بطول 25 متر احداث شده که چهار مجموعه هفت شمعی بار قوسها را تحمل می‌کنند و دو مجموعه 10 شمعی نیز بار تیرهای طولی را تحمل می‌کنند.

برای ساخت این پل 5000 مترمکعب بتن‌ریزی شده و وزن سازه فلزی و ملحقات آن حدود 1530 تن است که حدود 2350 تن نیز آسفالت در آن بکار رفته است.

 طول دهانه پل 73 متر و بدون پایه میانی و عرض عرشه آن نیز 35 متر است که پنج خط عبور ترافیکی و دو پیاده‌رو دارد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha