• جمعه / ۵ مهر ۱۳۹۲ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 92070503188
  • خبرنگار : 71038

رییس‌جمهور/5/: تروریسم، میکروبی خطرناک است/مردم سوریه باید در فضایی امن پای صندوق بروند

رییس‌جمهور در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود با رسانه‌ها در نیویورک، در پاسخ به سئوال خبرنگار NHK ژاپن درباره با آینده مذاکرات هسته‌یی در ژنو و پیش‌بینی رییس‌جمهور در این ارتباط، گفت: در روز گذشته مذاکره با گروه 1+5 در دولت جدید آغاز شد و این قدم بسیار مهمی بود. از طرف دیگر مکان و زمان تقریبی اجلاس بعدی نیز مشخص شد که این یک نقطه مثبتی است.

رییس‌جمهور در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود با رسانه‌ها در نیویورک، در پاسخ به سئوال خبرنگار NHK ژاپن درباره با آینده مذاکرات هسته‌یی در ژنو و پیش‌بینی رییس‌جمهور در این ارتباط، گفت: در روز گذشته مذاکره با گروه 1+5 در دولت جدید آغاز شد و این قدم بسیار مهمی بود. از طرف دیگر مکان و زمان تقریبی اجلاس بعدی نیز مشخص شد که این یک نقطه مثبتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن روحانی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پنجشنبه، اظهار کرد: در این جلسه هفت وزیر بحث‌های کلی را مطرح کردند. در مجموع فضا مثبت بوده و در این صحبت‌ها نقاط مشترک فراوانی وجود داشته است.

وی همچنین گفت: در جلسه دیروز توافق شد که در اجلاس بعدی در ژنو، ایران طرح خود را با گروه 1+5 مطرح کند و در واقع ایران طرح خود را آماده می‌کند که این طرح را در اجلاس بعدی که در ژنو است، بیان کند و امیدوارم که در ژنو قدم‌های موثرتری برای حل و فصل مسأله‌ هسته‌یی برداشته شود.

رییس‌جمهور در برابر پرسش خبرنگار الجزیره انگلیسی مبنی بر اینکه پیشنهاداتی مبنی بر میانجی‌گری ایران بین دولت سوریه و معارضین مطرح شده، در صورتی که با این موضوع موافقت شود، با توجه به رابطه خوب شما با دولت بشار اسد، چه پیشنهاداتی را مطرح خواهید کرد؟ پاسخ داد: در مورد سوریه اساس بر این است که در نهایت بین دولت سوریه وگروه‌های معارض توافق حاصل شود.

روحانی افزود: در زمینه سوریه همانطورکه می‌دانید از یک طرف دولت سوریه قرار دارد و از طرف دیگر گروه‌های معارض هستند که این گروه‌ها بعضا با یکدیگر اختلاف نظر دارند. از سوی دیگر گروه‌های تروریستی نیز در سوریه فعال هستند. ما معتقدیم که باید کمک به گروه‌های تروریستی از سوی همه متوقف شود و آنها باید سوریه را ترک کنند. این گروه‌های تروریستی از کشورهای مختلفی در آنجا اجتماع کردند و آنها باید سوریه را ترک کنند. جامعه جهانی باید نسبت به این گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، بسیار حساس باشد.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "تروریسم یک خطر بزرگ برای منطقه و امنیت جهانی است"، به طرح خود در ارتباط با جهان علیه تروریسم و خشونت اشاره کرد و گفت: ما همه باید با افراطی‌گری و خشونت مبارزه کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه "تروریست‌ها مانند میکروب‌هایی هستند که در حال حرکت از نقطه‌ای به نقطه دیگر هستند"، گفت: ما باید تمام توان خود را به کار ببریم تا جهان را از این میکروب‌های خطرناک دور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تروریسم علیه صلح و امنیت جهانی است، ادامه داد: در موضوع سوریه گروه‌های معارض و دولت سوریه باید پای میز مذاکره بنشینند. باید یک فضای امن ایجاد شود تا مردم در این فضای امن به پای صندوق‌های رای بیایند و انتخاب مردم سوریه باید انتخاب همه باشد و همه از آن پشتیبانی کنند.

رییس‌جمهور کشورمان در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: آینده سوریه متعلق به مردم سوریه خواهد بود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha