• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 93122012177
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آبرسانی به 80 روستا در کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار

آبرسانی به 80 روستا در کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت تانکر سیار به 80 روستا در کهگیلویه و بویراحمد آبرسانی می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت تانکر سیار به 80 روستا در کهگیلویه و بویراحمد آبرسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد فیضل الله پاسره با بیان اینکه تولید سالیانه آب در این استان 15 میلیون مترمکعب است، افزود: از این تعداد 11 میلیون متر مکعب آن مصرف می شود و مابقی آن به صورت انشعابات غیر مجاز و مصرف بی رویه تلف می شوند.

وی با اشاره به اینکه 11 میلیون متر مکعب آب در روستاها مصرف می شود، ادامه داد: سرانه مصرف هر فرد در شبانه روز 154 لیتر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد کمبود ایستگاه‌های پمپاژ را یکی از مشکلات در حوزه خدمات رسانی عنوان و بیان کرد: هم اکنون 191 ایستگاه پمپاژ و 145 دستگاه کلر زنی در این استان وجود دارد که جوابگوی این تعداد روستا نیست.

پاسره با اشاره به اینکه تلفات آب در استان بسیار بالاست، تصریح کرد: این تلفات به دو صورت انجام می شود که یکی ناشی از تلفات ظاهری است همانند فرسودگی شبکه و بخش دیگر آن تلفات و هدر روی پنهان است که در سیستم ثبت نمی شوند و به صورت انشعابات غیر مجاز هستند.

وی با بیان اینکه 4122 انشعاب غیر مجاز در سال جاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: 50 درصد این انشعابات در دولت تدبیر و امید با دادن انشعاب مجاز شده اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال جاری در دولت تدبیر و امید 17 میلیارد تومان از ردیف های مختلف اعتبار به این سازمان اختصاص داده شد، تاکید کرد: تامین آب روستاها با تعریف مجتمع های آبرسانی از ردیف های ملی که خوشبختانه در سال جاری هشت مجتمع آبرسانی کلنگ زنی شد که ان شاءالله طی دو سال 93 و 94 به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه اعتبار هر مجتمع 23 میلیارد ریال است، یادآور شد: با افتتاح این مجتمع ها 141 روستا از نعمت آب برخوردار می شوند، که جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر را پوشش می دهند.

پاسره که سازمان آب و فاضلاب در طی برنامه ای چهار ساله به استانداری استان تا پایان سال 1396، 419 روستا در استان از نعمت آب برخوردار و شبکه آنها بازسازی می شود، ادامه داد: با اتمام این کار شاخص برخورداری روستاهای استان از تاسیسات آب آشامیدنی از 87 درصد به 95 درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه طی این برنامه، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از نعمت آب از 71درصد به 79 درصد می رسد، تصریح کرد: در این صورت روستاهای بهره مند آب آشامیدنی سالم از 65 درصد به 70 درصد می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاخص بهره مندی روستا های این استان از دفع بهداشتی فاضلاب در حال حاضر صفر است، افزود: امیدواریم طی این برنامه چهار ساله این شاخص به 9 درصد برسد که در این صورت 15 روستا دارای تاسیسات جمع آوری بهداشتی فاضلاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دفع بهداشتی و فاضلاب دو روستای تنگاری و طولیان دهدشت در سال 94 طی یک برنامه ملی کلنگ زنی می شود، گفت: دفع بهداشتی فاضلاب روستای شوتاور در شهرستان کهگیلویه در حال فعالیت توسط خود شرکت آب و فاضلاب می باشد.

پاسره مهمترین مشکل روستاهای این استان در سال آینده را بحث بحران آب عنوان و ادامه داد: باید خود دولت توجه بیشتری به اعتبارات آب استان داشته باشد دستگاه های اجرایی و مردم نسبت به الگوی مصرف توجه بیشتری داشته باشند.

وی در پایان از جهاد کشاورزی استان خواست که از کشت محصولاتی که نیاز به مصرف آب زیادی دارند پرهیز کرده و رسانه‌ها نیز برای تحقق الگوی صحیح مصرف آب تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha