• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95022012499
  • منبع : نمایندگی گلستان

عقب‌نشینی خلیج گرگان

عقب‌نشینی خلیج گرگان

ایسنا/گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آتش‎سوزی منابع طبیعی و جنگل‎ها، ریزگردها، عقب‌نشینی خلیج گرگان و خشکی تالاب‎ها از جمله مشکلاتی است که استان با آن دست و پنجه نرم می‎کند و در بسیاری از اوقات استان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آتش‎سوزی منابع طبیعی و جنگل‎ها، ریزگردها، عقب‌نشینی خلیج گرگان و خشکی تالاب‎ها از جمله مشکلاتی است که استان با آن دست و پنجه نرم می‎کند و در بسیاری از اوقات استان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، صادق علی مقدم در نشست با مدیرکل محیط زیست استان گلستان با اشاره به موضوع خلیج گرگان و عقب‎نشینی آن خاطرنشان کرد: بحث خلیج یک موضوع بین‎المللی است که باید همه برای شرایط کنونی راهکارهای پیش‎رو را پیگیری کنیم و مطمئنا این اتفاق اگر از سمت استان روی ندهد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مخاطرات زیست محیطی در استان جدی بوده و بی‎توجهی به آن علاوه بر تشدید مشکلات این بخش، آسیب‎زا است، خاطرنشان کرد: ریشه و منشا برخی از مشکلات فرامنطقه‎ای است و برای حل آن نیازمند تقویت دیپلماسی بین‎المللی به ویژه با کشورهای همسایه هستیم.

مقدم با اشاره به شرایط مناسب اقلیمی استان و بارش‎های مستمر در سال جاری تصریح کرد: این وضعیت تا حد بسیاری امیدوار کننده است، اما باید پذیرفت ممکن است این شرایط جوی به شکل مقطعی برخی مشکلات زیست محیطی استان را رفع سازد اما راهکاری بلندمدت نیست. شرایط جوی کنونی نیز نباید ما را از واقعیت‎های موجود غافل سازد، چرا که این وضعیت موقتی است و با شروع تابستان و گرمای چند روزه مشکلات دوباره خود را نشان خواهد داد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به نقش محوری کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران به ویژه کارگروه مخاطرات زیست محیطی برای چاره‎اندیشی مشکلات استان در عرصه‎های زیست محیطی و منابع طبیعی افزود: این کارگروه می‎تواند برنامه‎های خود را در قالب یک پروژه تحت عنوان برنامه پیشگیری مخاطرات در کارگروه تخصصی، مصوب و به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه کند.

مقدم تصریح کرد: این موضوع به ویژه در حوزه پیشگیری و مقابله با حریق‎های احتمالی در عرصه‎های جنگلی استان از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید قبل از شروع فصل گرما نسبت به تهیه طرحی متناسب اقدام کرد.

کارگروه مخاطرات زیست محیطی از جمله کارگروه‎های 14 گانه مدیریت بحران استان به شمار می‎رود و مدیرکل محیط زیست استان به عنوان رئیس کارگروه منصوب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha