• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: دفتر خبری
  • کد خبر: 95031207969
  • منبع : نمایندگی کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان:

رسیدگی به کودک‌آزاری به پلیس ویژه کودکان و نوجوان نیاز دارد

رسیدگی به کودک‌آزاری به پلیس ویژه کودکان و نوجوان نیاز دارد

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به آن‌که، هیچ قانون و نظارتی برای نظارت بر خانواده وجود ندارد، گفت: برای رسیدگی به موارد کودک‌آزاری به پلیس ویژه کودکان و نوجوان احساس نیاز می‌شود، اما هنوز در ایران درباره این بحث به نتیجه نرسیده‌ایم و امیدواریم با برگزاری این نشست‌های تخصصی، نسخه‌ای پیچیده شود تا برخی از این مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سردار "رضا بنی‌اسدی" امروز 12 خردادماه در نخستین نشست منطقه‌ای هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان کرمان گفت: در حوزه انتظامی و امنیتی هر کجا که جرایم از بسترهای پنهان جامعه سر در بیاورند و مشهود شوند، پلیس اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به آن‌که اگر متوجه کودک‌آزاری شویم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، افزود: در طول ایام، شاهد رهایی کودکان در سطح معابر و کودک‌آزاری هستیم، ضمن آن‌که، امروزه شاهد شنیدن شیون کودکان مظلوم بیش از هر زمان دیگری هستیم، اما آلودگی‌های ناشی از درگیری به زندگی دنیوی و مادی و آلودگی های ناشی از صنعتی شدن، صدای این کودکان به گوش نمی‌رسد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این‌که، در گذشته کودکان زنده به گور یا به عنوان برده فروخته می‌شدند و ما با شنیدن این وقایع ناراحت می‌شدیم، اظهار کرد: اما غافل از این‌که، هم‌چنان برده فروشی و تجارت کودکان، جزء تجارت پرسودی در جامعه بین‌المللی به حساب می‌آید، هم‌چنین خرید و فروش اعضای بدن کودکان نیز به این موارد افزوده شده است.

بنی‌اسدی با اشاره به فروش کودکان از سوی خانواده‌ها در قبال دریافت مبلغ اندک در جامعه ابراز کرد: افزایش آمار طلاق، اعتیاد، فقر، بیکاری، طمع و رفاه زندگی والدین موجب کودک‌آزادی، کودکان خیابانی، سوء استفاده جنسی، فروش کودکان و نوزادان و فروش اعضای بدن آنها را در سطح جامعه شده است.

وی با اشاره به آمار مرتبط با کودک‌آزاری در مرکز آرامش استان کرمان تصریح کرد: 20 درصد کودکان پسر این مرکز توسط برادران، 20 درصد توسط پدر و 60 درصد توسط ناپدری مورد آزار قرار گرفته‌اند، ضمن آن‌که، 28 درصد دختران مرکز نیز توسط مردان و 100 درصد توسط نامادری مورد آزار قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان آن‌که کودکان، زنان و سالمندان جزء اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، تاکید کرد: بزرگترین عوامل تاثیرگذار بر آسیب‌پذیری کودکان در استان کرمان شامل ناتوانی والدین، عدم مهارت لازم در زندگی، عدم حمایت‌های اجتماعی، خلاء قانونی، عدم امکانات لازم، خشونت‌های اجتماعی، خانواده آشفته، محیط‌های آلوده، سطح دشواری نظام آموزشی ایران، وجود شبکه‌های آلوده، کودکان کار و تکدی‌گری است.

وی ادامه داد: دعواهای خانوادگی و چاقوکشی‌هایی که در سطح جامعه شاهد آن هستیم، قاعدتا بیشتر افرادی هستند که در کودکی با این آسیب‌ها مواجه شده‌اند و خلاءهای قانونی که وجود دارد اگر در ابتدای بروز این اتفاق، جلوی آن گرفته می‌شد، اکنون این مشکلات حل شده بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان آن‌که، مراکز بهزیستی باید مورد حمایت مردم قرار گیرند، اظهار کرد: متجاوزان به عنف کرمان در چند سال گذشته از آسیب ‌دیده‌هایی بودند که در کودکی با آن مواجه بوده‌اند، که باعث مجرم شدن آنها در بزرگسالی شده است. به طوری که، 51 درصد از مددجویان کانون اصلاح و تربیت در واقع اخراجی‌های دوران راهنمایی هستند.

بنی‌اسدی در پایان با بیان آن‌که، تغییر در نظام آموزشی به ویژه در دوره راهنمایی و اول دبیرستان لازم است و باید به سمت مهارت آموزی سوق یابد، خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی، شغل، درآمد، آموزش، خدمات اجتماعی، تغییر در نظام آموزشی، توانمندسازی خانواده‌ها و کودکان و وضع قانون‌های حمایتی، از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش کودک‌آزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha