• دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92032716129
  • خبرنگار : 71460

بازی ایران - کره در کانون توجه رسانه‌های غربی

هیونگ مین: کاری می‌کنم نکونام خون گریه کند!/ میونگ‌جو: نکونام را نمی‌شناسم!

هیونگ مین: کاری می‌کنم نکونام خون گریه کند!/ میونگ‌جو: نکونام را نمی‌شناسم!

سایت‌های معتبر فوتبالی جهان در آستانه بازی کره جنوبی و ایران به آنالیز این دیدار پرداختند و البته گزارش‌های آنان آکنده از کری‌های سرمربی‌ها و بازیکنان دو تیم خصوصا کره‌ای‌هاست.

سایت‌های معتبر فوتبالی جهان در آستانه بازی کره جنوبی و ایران به آنالیز این دیدار پرداختند و البته گزارش‌های آنان آکنده از کری‌های سرمربی‌ها و بازیکنان دو تیم خصوصا کره‌ای‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایران و کره جنوبی ، سه‌شنبه ساعت 16:30 به وقت ایران در ورزشگاه "مونسو" در شهر اولسان (410 کیلومتری سئول) به مصاف هم می‌روند.

سایت‌های معتبر فوتبال جهان در آستانه بازی حساس ایران و کره جنوبی به بررسی این دیدار پرداختند که در زیر می‌خوانیم:

* سایت فور فور تو

سایت فور فور تو درباره بازی ایران با کره جنوبی نوشته است:

کره جنوبی و ایران در حالی سه شنبه به مصاف هم می‌روند که همه نگاه‌های آنها به تاشکند خواهد بود. آنها می دانند که در صورت این که ازبکستان نتواند قطر را شکست دهد هر دو تیم مستقیما به جام جهانی صعود می‌کنند. کره جنوبی در حال حاضر با 14 امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

پیروزی کره‌ای‌ها برابر ازبکستان باعث شد تا شاگردان "چوی کانگ هائه" با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در صدر جدول گروه خود قرار گیرد.

کره در صورت کسب تساوی در این دیدار به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند و باعث می‌شود آنها در اولسان برای هشتمین بار صعود خودشان به جام جهانی را جشن بگیرند.

در سوی مقابل ایران قصد دارد تا برای اولین بار پس از سال 2006 به جام جهانی راه یابد. اگر ایران بتواند به جام جهانی صعود کند، جام جهانی برزیل چهارمین حضور ایران در جام جهانی خواهد بود.

ایرانی‌ها تاکنون یک پیروزی در جام جهانی داشتند، آن هم برابر آمریکا در سال 1998. شاگردان کارلوس کی‌روش در مسابقات انتخابی جام جهانی، امتیازات حساسی را از دست دادند، اما آنها در دو بازی گذشته به خودشان آمده اند و با کسب شش امتیاز از دو دیدار برابر قطر و لبنان تا آستانه حضور در جام جهانی پیش رفتند.

* گلوبال پست

پایگاه خبری گلوبال پست، درباره بازی ایران و کره جنوبی نوشته است:

بازی‌های انتخابی در جام جهانی روز سه شنبه در حالی در قاره آسیا انجام می‌شود که سه تیم کره جنوبی، ایران و ازبکستان تلاش می‌کنند تا حضور در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان فوتبال را جشن بگیرند.

کره‌ای‌ها در بازی با ایران از شرایط بهتری برخوردارند. یک تساوی نیز شاگردان "کانگ هائه" را راهی جام جهانی می‌کند. کره‌ای‌ها حتی در صورت شکست برابر ایران نیز شانس حضور در جام جهانی را دارند.

اما صحبت‌های سرمربی و بازیکنان کره جنوبی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها عطش زیادی برای پیروزی برابر ایران و انتقام شکست دور رفت را دارند. ایرانی‌ها در سوی مقابل شرایط نه چندان آسانی برای حضور در جام جهانی دارند. شکست ایران برابر کره جنوبی و پیروزی ازبکستان برابر قطر موقعیت حضور ایران در جام جهانی را به خطر می‌اندازد.

ایران در بازی رفت در حالی موفق شد کره جنوبی را با یک گل شکست دهد که مسعود شجاعی را در ابتدای نیمه دوم به دلیل اخراج از دست داده بود. ایرانی‌ها در بازی رودر رو برابر کره جنوبی از شرایط خوبی برخوردارند. آنها 10 برد و 7 تساوی و 9 شکست را برابر کره جنوبی تجربه کردند.

بازی کره جنوبی و ایران از یک طرف دیگر به یک بازی حیثیتی تبدیل شده است و آن هم جنگ لفظی میان مربیان دو تیم پیش از آغاز مسابقه بوده است. ابتدا این سرمربی کره بود که جنگ روانی را شروع کرد و با انتقاد از میزبانی تیم ملی ایران بازی رفت از انتقام در بازی برگشت سخن گفت.

در طرف مقابل کارلوس کی‌روش نیز گفته‌های سرمربی کره جنوبی را شرم آور توصیف کرد و حتی اعلام کرد که حاضر است پیراهن تیم ملی ازبکستان را برای او بخرد. گفته‌هایی که باعث شد سرمربی کره جنوبی باز هم واکنش از خود نشان دهد و اعلام کند که کی‌روش جام جهانی آینده را از پای تلویزیون تماشا خواهد کرد.

کره‌ای‌ها باید برای پیروزی برابر ایران باید مراقب جواد نکونام، هافبک ایرانی‌ها باشند. این هافبک 32 ساله که بیش از 130 بازی برای ایران انجام داده است، در بازی رفت نیز تنها گل بازی را به ثمر رساند. نکونام در بازی‌های قبلی ایران برابر لبنان دو گل به ثمر رساند.

* خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه نیز درباره بازی حساس کره جنوبی و ایران نوشته است: بازی ایران و کره جنوبی به یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند ساله آسیا تبدیل شده است. جنگ لفظی بین بازیکنان و مربیان دو تیم قبل از این پیکار حساس به اوج خود رسیده است. سرمربی کره جنوبی قول داده است تا زندگی را برای ایران سخت کند و سون هیونگ مین ، مهاجم کره جنوبی گفته است که کاری می‌کنم تا نکونام در زمین مسابقه خون گریه کند. این در حالی است که یک تساوی هم کره جنوبی را به جام جهانی 2014 می‌رساند.

سون هیونگ مین ادامه داده است که ایران را با اختلاف سه، چهار گل شکست خواهند داد. آنها معتقد هستند که در بازی رفت در ایران تیم میزبان نتوانسته است به خوبی از آنها پذیرایی کند و شرایط میزبانی را به جا آورد.

در سوی مقابل کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران گفته‌های سرمربی کره جنوبی را شرم آور توصیف کرد.

لی میونگ جو، هافبک کره‌ای‌ها که در بازی با ازبکستان بهترین بازیکن زمین شناخته شده، نیز به انتقاد از جواد نکونام پرداخت و برای تیم ملی ایران خط نشان کشید.

لی میونگ جو به حالت تحقیر درباره جواد نکونام، گفت: نکونام را زیاد نمی‌شناسم! من فقط درباره نکونام در تلویزیون چیزهایی شنیده‌ام. فکر نمی‌کنم که ایران تیمی خیلی قوی باشد. اگر بازی همیشگی‌ خودمان را انجام دهیم می‌توانیم ایران را شکست دهیم.

کره جنوبی در صورت صعود به جام جهانی می‌تواند برای هشتمین بار حضور در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۰

نامزد کره اي دريافت عنوان بر ترين بازيکن فوتبال آسيا مي گويد علي کريمي يکي از الگوهاي او در دوران کودکي اش بوده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لي کئون هو در نشست خبري نامزدهاي دريافت عنوان برترين هاي فوتبال آسيا درباره حضورش در مالزي گفت: خيلي خوشحالم که به بزرگ ترين رويداد کنفدراسيون فوتبال آسيا دعوت شدم برايم باعث افتخار است که در کنار دو بازيکن بسيار خوب فوتبال آسيا هستم. او در ادامه درباره ديگر رقبايش گفت: براي من باعث افتخار است که در مراسمي حضور دارم که علي کريمي هم در آن شرکت مي کند، چون کريمي افتخار بزرگي براي فوتبال آسياست. از بچگي کريمي را مي شناسم. او يکي از الگوهاي فوتبالي من است. کريمي در کره بسيار معروف است.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۴

ديگه اين كره اي ها خيلي روشونو زياد كردن .بايد يه درس حسابي بهشون بديم واون درس برد تيم ملي در مقابل كره با گل هاي زياد است .البته خودمان هم مقصريم از تيم اول آسيا به تيم پنجم نزول پيدا كرديم وباعث تمسخر آنها شديم .انشاالله با صعود به جام جهاني وبازيهاي خوب بتوانيم به رتبه اول آسيا برسيم كه اين امر دور از ذهن نيست .ما هنوز آنقدر بدبخت نشديم كه اين چشم بادومي ها و ازبك ها براي ما خط ونشون بكشن. لطفا چاپ كنيد به كسي توهين نكردم .در اين دو سه روز هر چه پيام فرستادم هيچ كدام را چاپ نكرديد!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۰

اينا مکيخوان بااين حرفا اعصاب بازيکناي ماروبريزن به هم پس اي شيران خليج فارس باحوصله، باغيرت ايروني فردا کاري کنيد تا همشون بشينن خون گريه کنن

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۳:۳۴

واقعاکه چه بي شرمند ..... نکونام 6 سال تو اسپانيا بازي کرده در ليگي بازي کرده که رونالدو و مسي توش بازي کردند چندتابازي مقابل اين دو ستاره داشته ..... اون بازيکن کره اي چند دفعه درمقابل اين در ستاره بازي کرده که حالا ميگه نکونامو نمي شناسه ... من درسته پرسپوليسي ام ولي اين واقعا توهين به فوتبال ايرانه

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۳:۴۸

انشاالله خودتون بعد از بازي هنگامي و باخت برابر ما وعدم صعود مستقيم به جام جهاني ، خون گريه كنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۴

ميونگ‌جو که نکو رو نميشناسي اينو بدون که سن فوتباليت قدنميده که نکوي مارو نميشناسي حالا کامل برات معرفيش مي کنم : عضويت در باشگاه صدتايي هاي فيفا بهترين بازيكن سال فوتبال ايران نامزد کسب عنوان بهترين بازيکن سال (سه بار) حضور در جمع 11 بازيکن برتر اسپانيايي حاضر در رقابت هاي جام يوفا بهترين بازيكن اوساسانا به انتخاب روزنامه محلي پامپلونا بهترين بازيكن اوساسونا به انتخاب کاربران اينترنتي باشگاه اوساسونا گلزن‌ ترين هافبک دفاعي خارجي لاليگا کاملترين گلزن لاليگا: تلويزيون ملي اسپانيا عنوان كرد كه نكونام تنها بازيكن لاليگا است كه توانسته گل هاي مهمي را با اشكال مختلف در كارنامه خود ثبت كند كه اين گل ها با ضربات سر ، شوت بغل پا ، كاشته از چپ و راست و گلزني با پاي چپ و راست مي باشد. جابه رفتم اسمشو تو گوگل سرچ کردم البته فارسي سرچ کردم چيزي دستگيرم نشد اگه بيوگرافيشو کسي پيداکرد به ماهم اطلاع بديد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۳

نامزد بهترين بازيکن آسيا با شرايط زير بوده سال 2005 بين 10 تا بود سال 2007 به همراه سيد صالحي جز 7 تا بود سال 2008 به همراه ابراهيم صادقي از سايپا جز 16 تا در ضمن انتخاب به عنوان يکي از اعضا تيم اسپانيايي حاضر در جام يوفا از بين 3 تيم سويا، اسپانيول و اوساسونا بوده نه 18 تيم در ضمن خوردن 7 گل از رئال و 8 تا از بارسا و کسب رتبه 7 لاليگا با اختلاف 46 امتياز با صدر افتخار نيست. رتبه 17 ديگر بماند رنکينگ تيم هاي باشگاهي جهان در سال 2012 هم به شکل زير بوده (30 ژوئن 2012) اوساسونا رتبه 225 استقلال رتبه 106 يه بار هم که بازيکن سال ايران شده تو برنامه توپ طلايي بوده که تنها دو بار اجرا شد، يه بارش کريم باقري انتخاب شد يه بار هم نکونام که رقيبش نويدکيا بود در ضمن 24 گل زده تو اوساسونا 10 تاش پنالتي بوده. ايسنا جان چرا چاپ نميکني؟ حتما تنها چيزي که براتون ابهام هست رتبه 225 اوساسونا و 106 استقلال هست خواهشا اين حقايق رو چاپ کنيد. ممنون ------------------------------------------- ايسنا: مخاطب محترم، جواد نكونام به عنوان كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران، فراسوي هر رنگ و باشگاهي مورد احترام است. با اين حال نظر شما منتشر شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۵

خداي بالاي سر شاهده هدفم فقط روشن کردن حقيقت بود... متاسفانه تو ايران افراط و تفريط تو هر زمينه اي که فکرش رو بکني وجود داره هر زمينه اي فوتبال هم جزشه اين حقايق رو گفتم تا دوستان مطلع بشن... از شرافت کاري شما هم ممنونم که بر خلاف بعضي خبرگزاري ها که نامشونو نميبرم فقط اجازه نشر نظراتي رو ميدن که خودشون ميخوان و حتي اخبار سايت فيفا رو هم با اضافه کردن کلماتي تحريف ميکنن.. خودتون بهتر ميدونيد کدوم خبرگزاي رو ميگم که تو همين چند وقت پيش يه تحريف بزرگ تو خبر فيفا براي خداحافظي کريمي و کيا زد و کلماتي رو اضافه کرد که تو متن فيفا نبود بازم تشکر از صداقت ايسنا و شرافت کاري شما...

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۷

اگر مرد بوديد در آزادي وبا يك نفر بيشتر ايران را ميبرديد !نه حالا كه بازي در خانه خودتان است .در ضمن مردم ايران هميشه براي كره اي ها احترامي خاص قائل بوده اند واين اظهار نظر كره اي ها فقط روابط بين دو كشور را تيره ميكند.تا حالا هيچ وقت نشده هنگامي كه ما با كره بازي داريم افرادي كه در راس تيم ملي بوده اند به ملت كره توهين كنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۷

کريمي تنها بازيکن تاريخ ايران هست که الگوي بازيکنان آسيا هست سونشوکي ناکامورا:(ملي پوش ژاپن و بازيکن پيشين ، رجينا ايتاليا، سلتيک اسکاتلند و اسپانيول اسپانيا در گفتگو با afc در سال 2006) بازي تکنيکي علي کريمي تاثير زيادي روي بازي من گذاشته است. کريمي بازيکن بزرگي است و افتخارات زيادي در آسيا دارد. لي کئون هو:(ملي پوش فوتبال کره جنوبي) علي کريمي را همه فوتبال آسيا مي‌شناسند. او بازيکن بزرگي است و من از بچگي به بازي‌هاي او علاقه داشتم. کريمي الگوي فوتبالي من بوده و اگر قرار باشد من درباره بهترين بازيکن سال آسيا نظر دهم ترديدي ندارم که رايم علي کريمي است اينجا فرق بازيکنها مشخص ميشه، فرق کساني که هميشه يه پارچه به دستشون ميبندن تاتو زمين بيشتر به چشم بيان يا کفش با رنگ فسفري و رنگ هاي متمايز پا کنن تا ديديه باشن يا چپ و راست مصاحبه کنن فرق بازيکن بزرگ با کسي که آرزوي بزرگ شدن داره اينجاها مشخص ميشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۲۲:۴۹

سه شنبه ميشناسيش