• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400050301664
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی سوم مرداد

عوامل موثر بر قیمت دلار/تحلیل ها از فعالیت پایانه جاسک/درگذشت علیرضا تابش

عوامل موثر بر قیمت دلار/تحلیل ها از فعالیت پایانه جاسک/درگذشت علیرضا تابش

اظهارات رییس جمهور درباره تاثیر جنگ اقتصادی و کرونا بر قیمت دلار/ درگذشت رئیس بنیاد مسکن/ صادرات نفت خام از پایانه جاسک از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات امروز رییس جمهور در مجمع عمومی عادی سالانه بانک مرکزی درباره تاثیر جنگ اقتصادی و کرونا بر قیمت دلار در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ازمدیران و اقتصاددانان خواست که شرایط اقتصادی سال ۹۷ به بعد را بر مبنای واقعیت‌های موجود برای مردم تشریح کنند و افزود: حوادثی که پس از این سال اتفاق افتاد ارتباطی به دولت نداشت چرا که دولت بر مبنای روال گذشته خود پیش می‌رفت و چنانچه جنگ اقتصادی سال ۹۷ و کرونا نبود، همان روند ادامه پیدا می‌کرد،  بر اساس محاسباتی که اقتصاددانان انجام دادند امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود.

در ادامه تلاش‌ها برای حل مشکلات مربوط به قطعی برق در روزهای اخیر،‌ فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد استفاده از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر در زمان غیرپیک برای صادرات و در زمان پیک در شبکه سراسری را مطرح کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه تکالیف قانونی برای دولت در بحث تولید برق توسط انرژی های تجدید پذیر دیده شده است، بخشی از این تکالیف به تامین برق از طریق انرژی خورشیدی و بادی باز می گردد که متاسفانه تا به الان حدود ۸۰۰ مگاوات تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر داشتیم که بر اساس قانون باید حدود ۵ هزار مگاوات می بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هم در نشستی ویژه  با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق کشور به بررسی مسائل برق کشور پرداختند.

درگذشت علیرضا تابش ـ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ـ  بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هم پیام های تسلیت بسیاری از مسولان را در پی داشت.

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور با صدور پیامی با اشاره به اینکه مهندس علیرضا تابش، مدیر پرتلاش، سختکوش و مخلص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که عمری را در خدمت محرومان و آسیب دیدگان جامعه گذراند، افزود:‌ مرحوم تابش در کمک رسانی به محرومان و  در روزهای سخت حوادثی چون زلزله، سیل و بلایای مختلف، از اولین نفراتی بود که در کنار آسیب دیدگان حاضر می‌شد. 

رئیس جمهور نیز در پیامی با تسلیت ضایعه درگذشت آن مرحوم  اظهار داشت: این چهره فرهیخته و مدیرفعال و توانمند، سالیان متمادی در سنگرهای مهم خدمتگزاری، خدمات فراوانی در عرصه توسعه و آبادانی کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم ارائه نمود و کارنامه درخشانی برجا گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی هم در پیام خود به خدمات آن مرحوم در راه خدمت به محرومین و رفع مشکلات آسیب دیدگان از سیل، زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد.

دیگر اخبار  مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

خدمات مرحوم تابش برای اقشار محروم جامعه ماندگار است

کارنامه پربار مرحوم تابش همواره در یادها خواهد ماند

***

صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک هم از دیگر موضوعاتی است که نظرات تحلیل گران را به خود اختصاص داده است.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتیازات افتتاح خط لوله فروش نفت از سواحل مکران تاکید کرد: کاهش هزینه ها و تسهیل صادرات نفت از دریای عمان را می توان از امتیازات پروژه خط لوله فروش نفت از مکران برشمرد.

به اعتقاد یک کارشناس مسایل استراتژیک هم صادرات نفت از دریای عمان، ایران را از آسیب‌ تنش‌های خلیج فارس دور می‌کند.

سیدرضا میرطاهر می گوید: خط لوله صادرات نفت خام ایران از دریای عمان پتانسیل جدیدی است که ایران با توجه به درگیری ها و تنش ها در حوزه خلیج فارس می تواند آسیب های زیادی را از بخش صادرات نفت کشور دور کند.

همچنین مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد انرژی مجلس مقتقد است که در صورت بهره‌برداری کامل از خط لوله صادرات نفت خام از پایانه جاسک، تنها ۱۰ درصد از صادرات نفت ایران از دریای عمان انجام می‌شود.

دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸ و آزادی معترضین خوزستان در ملاقات مردمی و دیدارش با تعدادی از خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ هم از خبرهای پرمخاطب بود.

از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان، بررسی درخواست عده ای از نمایندگان به منظور رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌ رسان‌های ‌اجتماعی بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه علنی مجلس بود که فردا در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

پیام تسلیت علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درپی درگذشت دکتر مسعود اخوانفرد، معاون پیشین سازمان انرژی ایران هم از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha