• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400062418311
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۴ شهریور

مصوبه واردات خودرو/واکنش‌ها به گزارش شورای حکام/توضیحی برای یک انتصاب

مصوبه واردات خودرو/واکنش‌ها به گزارش شورای حکام/توضیحی برای یک انتصاب

واردات خودروی خارجی/ توضیحات وزرات کشور درباره انتصاب مدرس خیابانی/ مذاکرات برجامی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود در مصوبه ای ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو را رفع و با واردات خودروی خارجی موافقت کردند.

در جریان بررسی ایراد شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو،  سیدمصطفی میرسلیم  با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست های تقویت تولید و پشتیبانی از آن،نتیجه آزاد شدن واردات خودرو را لطمه به تولید داخل دانست.

این در حالیست که بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در تذکری در همین رابطه تاکید کرد که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جهت رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه گام برداشته و طرحی دانش محور است ان شاءالله خروجی این طرح با اصلاحاتی که قرار است صورت گیرد منجر به اشتغال زایی و رفع نگرانی مخالفان آن خواهد شد. تولیدکنندگان داخلی هم باید با سرعت خود را به استانداردهای جهانی برساند و وضعیت کنونی این صنعت اصلا قابل قبول نیست.

بیاینه آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تحولات اخیر برنامه هسته ای ایران با استناد به گزارش اخیر مدیرکل آژانس هم از خبرها مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این بیانیه که توسط لوییس بونو معاون نماینده آمریکا در سازمان های بین المللی در وین قرائت شد، آمده است که در صورت از سرگیری پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در توافق، آماده ی لغو تحریم های ناسازگار با برجام هستیم. 

همچنین نماینده اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی در وین در بیانیه ای در شورای حکام ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای و حمایت کشورها از اجرای کامل آن، با استناد به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بیان مواضع اتحادیه اروپا درباره تحولات اخیر برنامه هسته ای ایران پرداخت و تاکید کرد: اتحادیه اروپا مسائل مرتبط با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم ها توسط آن را تصدیق می کند. در کنار اجرای کامل و راستی آزمایی شده ی تعهدات هسته ای از سوی ایران، لغو تحریم های هسته ای یک بخش ضروری از توافق است.

اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در افتتاحیه و روز نخست نشست فصلی شورای حکام را نیز می توانید اینجا بخوانید.

همچنین در پی تشدید اقدامات امنیتی ایران در تاسیسات هسته‌ای روزنامه وال استریت ژورنال ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران درباره این اقدامات مطرح کرد.

در حالیکه کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که بازرسان آژانس به تدریج خود را با این قواعد و مقررات جدید وفق داده اند،  آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به خبر وال استریت ژورنال اعلام کرد که درباره افزایش تدابیر امنیتی با ایران به گفت‌وگو پرداخته و پس از این رایزنی اقدام مشابهی اتفاق نیفتاده است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مواضع ایران با موضوع بررسی اجرای برجام در نشست شورای حکام

درخواست اعظمی از شورای امنیت ملی برای آغاز مذاکرات و تعیین تکلیف برجام

اسرائیل بازگشت به یک توافق هسته ای مذاکره شده با ایران را می پذیرد

مذاکره هیچ آورده‌ای جز اتلاف وقت ندارد

اعلام وصول طرح اصلاح قانون اقدام متقابل دولت ایران در اجرای برجام

کمیسیون اصل ۹۰ تفاهم اخیر با آژانس انرژی اتمی را بررسی می کند

دولت باید ضوابط قانونی در مذاکرات هسته‌ای را رعایت کند

روسیه حامی برجام است

هرگز نشانه ای مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای دیده نشده است

سفر گروسی به تهران تنش را کاهش داد

***

در پی ابهامات مطرح شده پس از انتصاب  مدرس خیابانی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان، وزارت کشور با صدور  اطلاعیه ای توضیحاتی را ارائه کرد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه خود مهندس مدرس خیابانی را دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرائی و پیشینه روشن مدیریتی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی بر شمرد و اخبار مغشوش درخصوص وی را رد کرد.

همچنین در پی انتشار خبری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و در حین بازداشت، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تکذیب این خبر اظهار داشت: حسب گزارش‌های واصله فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه سال جاری در درگیری مسلحانه کشته می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه  هم از محکومیت حسن رعیت به ۳۵ سال حبس خبر داد.

ذبیح‌الله خداییان در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

همچنین میتوانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha