• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400111007389
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی دهم بهمن

انتقاد رهبری از کیفیت خودروها/ابتلای تعدادی از نمایندگان به کرونا/ادعاهای تکراری ترامپ و پمپئو

انتقاد رهبری از کیفیت خودروها/ابتلای تعدادی از نمایندگان به کرونا/ادعاهای تکراری ترامپ و پمپئو

دیدار رهبر انقلاب با فعالان اقتصادی/ مذاکرات وین/ ابتلای تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کرونا و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از این دیدار ضمن انتقاد از کیفیت خودرو فرمودند: ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمیشود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم میگویند، حق با مردم است، یعنی به اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

خبرها از دور هشتم  مذاکرات وین که از روز شنبه به مدت یک هفته متوقف شد، حاکی از آن است که روند گفت‌وگوها نسبت به یک ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و طرف ها توانسته اند بخش قابل توجهی از متن توافق بازگشت به برجام را پیش ببرند و از اختلافات مهم و کلیدی بکاهند.

هر چند برخی از موضوعات و اختلافات قابل توجهی هنوز در وین روی میز است، اما مقامات نزدیک به هیات ایرانی معتقدند، در مجموع روند مذاکرات در فضایی حرفه‌ای، جدی و کم‌تنش تا کنون پیش رفته است و دیدگاه‌ها در موضوعات مختلف به هم نزدیک شده است.

احتمال بازگشت آمریکا به برجام هم باعث خشم مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا شده است.

پمپئو در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز با بیان اینکه قرار است میلیادرها دلار به ایران بدهیم، پولی که علیه دوستان و متحدان ما در خاورمیانه، کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و اسرائیل هزینه می شود و در نهایت آمریکا را به خطر می اندازد، افزود: واقعاً یک فاجعه خواهد بود، فاجعه بار است که بخواهیم به توافقی برگردیم که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۵ آن را امضا کرد.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا طی یک سخنرانی در میان هوادارانش در ایالت تگزاس به طرح اظهاراتی ضد ایرانی پرداخت و باز هم از سیاست‌های خصمانه خود درقبال ایران دفاع کرد و مدعی شد که اگر در انتخابات ٢٠٢٠ پیروز می شد، ظرف یک هفته با ایران توافق می کرد.

خبرهای دیگر با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر بخوانید.

تیم مذاکره کننده مراقب باشند

تیم مذاکره کننده به خطوط قرمز توجه داشته باشند

***

در پی اظهارات وزیر بهداشت درباره ورود به پیک ششم کرونا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد که تاکنون به صورت قطعی ۱۰ نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت است و قرار است امروز از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر تعداد نمایندگان مبتلا به کرونا افزایش پیدا کند، تغییر در نحوه برگزاری جلسات صحن ایجاد خواهد شد به نحوی که نمایندگان در سه نقطه تقسیم شده و جلسات صحن مثل ایام سابق شیوع ویروس کرونا تشکیل می‌شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ستاد ملی با توجه به شرایط جدید کرونا برنامه مشخص ارائه کند

امکان تست کرونا برای نمایندگان فراهم است

عادی انگاری کرونا ما را به روزهای سخت گذشته بر می‌گرداند

***

تاکید دادستان کل کشور بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و در راستای صیانت از حقوق عامه، بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین که بدون بارنامه و یا اضافه بارهای سنگین در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند، تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت چهل و سومین سالگرد بازگشایی فرودگاه‌های کشور و شدت گرفتن موج فرار آمریکایی‌ها از ایران در سال ۱۳۵۷ است از خبرهای پر مخاطب بامداد امروز بود.

امروز همچنین مصادف با شصت و پنجمین سالگرد تصویب لایحه تاسیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور - ساواک - در مجلس سنا در سال ۱۳۳۵ است که ایسنا در گزارشی با عنوان"سایه‌روشن‌های مخوف‌ترین سازمان امنیتی ایران عصر پهلوی" به بازخوانی آن پرداخته است.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha