• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401031108180
  • خبرنگار : 50182

خود را به یک قاچ "هندوانه" مهمان کنید!

خود را به یک قاچ "هندوانه" مهمان کنید!

ایسنا/کرمانشاه یک دکترای طب طبیعی با اشاره به خواص بسیار هندوانه، بر مصرف این میوه در روزهای گرم تابستان تاکید کرد.

هانیه ناصری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف هندوانه در روزهای گرم سال، گفت: این میوه تابستانه خواص بسیاری دارد و یکی از مهمترین خواص آن کمک به تامین آب  بدن است.

وی افزود: نوشیدن آب یک راهکار مهم برای تأمین آب مورد نیاز بدن است و باعث حفظ رطوبت بدن می‌شود، اما خوردن برخی مواد غذایی که حاوی میزان زیادی آب هستند نیز می‌تواند به تامین آب بدن کمک کند که از جمله آنها میوه هندوانه است که ۹۲ درصد آن را آب تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: ترکیب آب و فیبر در این خوراکی‌ها به این معنی است که بدون اینکه کالری زیادی را وارد بدن خود کنید، در حال مصرف حجم مناسب ماده غذایی هستید.

ناصری گفت: هر پیمانه هندوانه که وزن آن 154 گرم است، فقط حاوی ۴۶ کالری است، در حالیکه مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات گیاهی سالم دارد، بنابراین بدون شک قرار دادن این خوراکی مفید در رژیم غذایی برای سلامتی افراد مفید خواهد بود.

این دکترای طب طبیعی گفت: در هر پیمانه هندوانه در کنار این ویتامین ها مقادیر خوبی از پتاسیم و منیزیم هم وجود دارد. همچنین هندوانه حاوی میزان زیادی کاروتنوئید از جمله بتاکاروتن و لیکوپن است و سیترولین که یک آمینو اسید ضروری است نیز در هندوانه یافت می‌شود.

ناصری به وجود مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها در هندوانه اشاره کرد و افزود: از جمله مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های هندوانه می‌توان به ویتامین C اشاره کرد که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین کاروتنوئیدها که دسته‌ای از ترکیبات گیاهی شامل آلفاکاروتن و بتاکاروتن می‌شود و بدن آنها را به ویتامین A تبدیل می‌کند، از جمله مهمترین آنتی اکسیدان های هندوانه هستند.

ناصری در ادامه به تاثیرات هندوانه بر سلامت قلب اشاره کرد و افزود: مواد مغذی بسیاری در هندوانه وجود دارد که برای سلامت قلب مفید است که از جمله آنها می توان به "لیکوپن" اشاره کرد که بر اساس مطالعات انجام شده می‌تواند کلسترول و فشار خون را کم کند. همچنین این آنتی اکسیدان می‌تواند سفتی و ضخامت دیواره‌های شریانی خون را کاهش دهد.

ناصری خاطرنشان کرد: ترکیب آب هندوانه به همراه عرقیاتی مانند کاسنی، عناب و بهار نارنج هم می تواند به کاهش تعریق بدن و کنترل گرمازدگی در تابستان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha