• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401050907061
  • خبرنگار : 30165

در برج فناوری محققان دانشگاه امیرکبیر بررسی شد

طرح نقشه راه دستیابی به جایگاه اول بار هوایی منطقه

طرح نقشه راه دستیابی به جایگاه اول بار هوایی منطقه

طرح نقشه راه دستیابی به جایگاه اول بار هوایی منطقه، در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نقشه راه دستیابی به جایگاه اول بار هوایی منطقه با حضور اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، مهندس دهقان، مهندس صادقی و دکتر رسولیان و برخی فعالان حوزه حمل و نقل بار هوایی کشور در برج فناوری ابن سینا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بررسی شد.

در این جلسه نتایج و دستاوردهای طرح تحقیقاتی جایگاه‌یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه تشریح شد.

طرح تحقیقاتی جایگاه‌یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل‌ونقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه توسط تیمی متشکل از پژوهشگران دانشکده مهندسی صنایع و دانشکده مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدوین شده است.

دکتر اکبرپور شیرازی، استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح جایگاه‌یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل‌ونقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه، گفت: نقشه راه دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه در حمل بار هوایی با استفاده از ابزارهای مدیریت راهبردی نظیر برنامه‌ریزی راهبردی سلسله مراتبی و منظر برازنده طراحی شده است. 

وی اظهار کرد: به‌منظور طراحی این نقشه راه، ابتدا مطالعه‌ای از وضع موجود حمل و نقل بار هوایی در شهر فرودگاهی امام خمینی صورت گرفت. 

مجری طرح جایگاه‌یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه، تصریح کرد: همچنین با انجام مطالعات تطبیقی، ضمن تعیین موقعیت فرودگاه‌های برجسته منطقه در حمل بار هوایی منطقه، جایگاه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مشخص شد و برای ارتقای جایگاه منطقه‌های آن، هدف گذاری در افق‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سال آینده صورت پذیرفت. 

دکتر اکبرپور خاطرنشان کرد: در این جلسه جزئیات نقشه اقدامات برای رسیدن به افق ۱۴۱۰ طی دو برنامه میان مدت در قالب پنج سبد کاری مشخص شد. سبدهای معرفی شده که هر یک حاوی برنامه‌ها و اقدامات مشخص شامل سبد بازاریابی و ترانزیت، سبد سرمایه‌گذاری، سبد زیرساخت فرودگاهی، سبد زیرساخت شهر فرودگاهی و سبد حکمرانی و قانون‌گذاری هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این جلسه ضمن استماع نظرات کارشناسان و فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بار هوایی، مهندس دهقان عضو هیات مدیره و رئیس کمیته پژوهش شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشکر از مطالعات انجام شده، نسبت به نتایج این طرح ابراز امیدواری کرد. 

وی رفع موانع توسعه حمل و نقل بار هوایی در شهر فرودگاهی را در کنار ایجاد آمادگی مطالعاتی و شناسایی جایگاه فعلی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای توسعه بار هوایی ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha