• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060806705
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته در سال جاری

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته در سال جاری

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل گفت: کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اساسی ترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

راهب مسافر مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اقدامات دولت در بخش کشاورزی اظهار کرد: کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اساسی ترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۴۰۰ سامانه صدور حواله الکترونیک جهت تسهیل در روند دریافت کود توسط متقاضیان، بمنظورجلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای و پایش بهتر توزیع این کودها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راه اندازی شده است، افزود: در این مدت ۱۶۲۵۲۷ حواله الکترونیک صادر شده و ۷۸۱۵۶ تن انواع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته توزیع شده است.

مسافر با اشاره به اینکه از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان ۷۱۸۳۰تن کود ازته، ۸۵۵۶ تن کود فسفاته و ۲۹۲۱ تن کود پتاسه توزیع شده است به طوری که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

 وی همچنین یادآور شد: ذخیره استراتژیک استان میزان ۱۱۶۳۷ تن انواع کودها است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۵ درصدی را نشان می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل به تامین و توزیع سموم کشاورزی به میزان ۲۰۳۸۶ لیتر، تامین وتوزیع  ۵۴۱ تن بذر سویا و تامین بخشی از نیاز بذری استان و همچنین تامین و توزیع میزان ۱۲۲ تن بذور گندم ارقام دیم سردسیری را یادآور شد.

وی در ادامه از اجرای موفق جشنواره سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خرداد ماه سال جاری با حضور ۱۵ تولید کننده داخلی به میزبانی استان اردبیل خبرداد.

به گفته مسافر همچنین به منظور جذب سهمیه استانی وسهولت دسترسی کشاورزان به نهاده های کشاورزی اعطای عاملیت به ۹نفر در سطح استان  اشاره کرد و گفت:تعداد کارگزاران فعال استان در حال حاضر ۶۵ کارگزاری می باشد.

وی در ادامه از کشف وضبط کود توزیع خارج از شبکه  و تشکیل ۱۰ فقره پرونده قضایی با همکاری دستگاههای ذیربط وتوزیع کود های توقیفی در شبکه رسمی کارگزاری اشاره کرد.

مسافر بیان کرد: امیدواریم افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته که به دنبال کاهش قیمت این کودها صورت گرفته است افزایش عملکرد محصولات زراعی وباغی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha