• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401062317607
  • منبع : نمایندگی همدان

قهرمانان همدانی توجه مسئولان به قایقرانی را می‌خواهند

قهرمانان همدانی توجه مسئولان به قایقرانی را می‌خواهند

ایسنا/همدان قهرمانان فراملی و شناخته‌شده قایقرانی همدان که طی روزهای اخیر با کسب مدال‌های رنگارنگ مورد تمجید چندباره‌ جامعه ورزش قرار گرفته‌اند، هم‌اکنون خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی و در آینده کسب سهمیه المپیک پاریس آماده می‌کنند و خواهان حمایت هرچه بیشتر این رشته از سوی مسئولان شدند.

استان همدان یکی از قطب‌های اصلی قایقرانی کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر در حدود ۱۲۰ قایقران به صورت حرفه‌ای در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند. کیمیا زارعی، مریم کرمی، فاطمه صفری و مریم امیدی‌پارسا از ملی‌پوشان ارزنده حال حاضر قایقرانی کشور در میادین بین‌المللی هستند که طی روزهای اخیر برای چندمین بار موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ برای قایقرانی کشور شده‌اند و همانند سال‌های گذشته چراغ قایقرانی با حضور ورزشکاران مستعد همدانی روشن و درخشان مانده است.

کیمیا زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به کسب مدال طلا و نقره کاپ روئینگ آسیا و تأکید بر بالا بودن سطح مسابقات کاپ آسیایی، اظهار کرد: توانستیم با کمک اداره ورزش و هیأت قایقرانی عناوین مختلفی را کسب کنیم اما با این وجود از مسئولان درخواست می‌کنیم نگاه ویژه و بهتری نسبت به قایقرانی داشته باشند تا نتایج بسیار درخشان‌تری را کسب کنیم.

وی افزود: در مسابقات پیش‌رو که قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی در پیش است و در سال‌های آینده که امید به کسب سهمیه المپیک پاریس داریم، حمایت و توجه مسئولان می‌تواند در این راه گره‌گشا باشد.

در ادامه مریم کرمی با بیان اینکه توانسته مدال نقره مسابقات کاپ آسیا را کسب کند، مطرح کرد: ما برای تصاحب عنوان قهرمانی آسیا در تایلند آماده خواهیم شد و از حالا تمرینات خود را آغاز خواهیم کرد چراکه این مسابقات سال آینده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته و در مسابقات آسیایی، قایقرانان همدانی پنج مدال گرفتند که امیدوارم این‌بار تعداد و رنگ مدال ها بهتر شود.

فاطمه صفری نیز پس از اشاره به کسب مدال برنز جشنواره روئینگ ارگومتر به خبرنگار ایسنا گفت: در حدود دو هفته دیگر اردوهای تیم ملی شروع می‌شود و امیدوارم بتوانیم در مسابقات پیش‌رو نتیجه خوبی کسب کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: برای بازی‌های آسیایی باید به نحو احسن خودمان را آماده کنیم تا عناوین و مدال‌های درخشانی توسط اعضای تیم ملی کسب شود.

به گزارش ایسنا، مسابقات کاپ آسیا در ماده ۵۰۰ متر تک نفره و دو نفره با حضور تیم‌های پاکستان، هند، عراق A، عراق B، باشگاه آرتمیس، باشگاه ایران جونیور، باشگاه سایپا و دانشگاه آزاد اسلامی در دریاچه آزادی تهران برگزار شد که در این مسابقات و در فینال ماده روئینگ دونفره ۵۰۰ متر بانوان تیم آرتمیس با ترکیب کیمیا زارعی و مریم امیدی‌پارسا از همدان با زمان یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۸۹۰ صدم ثانیه مدال نقره را کسب کردند. همچنین کیمیا زارعی موفق به کسب مدال طلای روئینگ دونفره کاپ آسیا شده و در این مسابقات بسیار درخشان ظاهر شد.

مریم کرمی دیگر قایقران همدانی نیز در مسابقات ماده روئینگ یک‌نفره ۱۰۰۰ متر سنگین وزن که کشورهای هند، عراق، پاکستان و سه تیم از ایران حضور داشتند، پس از مهسا جاور بر سکوی دوم قرار گرفت.

در این پیکارها و در جشنواره بزرگ روئینگ ارگومتر فاطمه صفری قایقران ملی‌پوش همدانی به مدال برنز دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha