• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401082920211
  • خبرنگار : 71506

ماجرای پشت کردن ملی‌پوش کشتی به قراردادش

رحمان عموزاد چشم در چشم یزدانی: در فینال کشتی نمی‌گیرم!

رحمان عموزاد چشم در چشم یزدانی: در فینال کشتی نمی‌گیرم!

دارنده مدال طلای جهان در اقدامی غیرحرفه‌ای پیش از مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد، اردوی تیم بانک شهر را ترک کرد؛ اقدامی که سبب از دست رفتن عنوان قهرمانی برای شاگردان رضا یزدانی شد.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار فینال حساس لیگ برتر کشتی آزاد که میان دو تیم بانک شهر و پتروپالایش تاکستان و با حضور چهره‌های سرشناس کشتی ایران و روسیه برگزار شد، تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی برابر حریف با نتیجه ۵ بر ۵ و اختلاف امتیاز فنی میلیمتری، شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

اما نکته عجیبی که امسال نیز گریبان تیم رضا یزدانی را گرفت، ترک نابهنگام تک ستاره‌ها پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ بود.

امسال نیز رحمان عموزاد خلیلی که پس از کسب مدال طلای جهان، تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده است، در اقدامی غیرمنتظره پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ به دلایل کاملا غیرورزشی، اردوی تیم بانک شهر را ترک کرد تا همین اتفاق با توجه به شانس بالای برد او در دیدار نهایی، مانع از قهرمانی تیم رضا یزدانی در لیگ شود، اتفاقی که انتقاد شدید مسئولان این تیم و حتی برخی کشتی‌گیران را به دنبال داشت.

پس از این اتفاق مسوولان تیم بانک شهر در اظهاراتش‌شان عنوان کردند در این باره پای یک فرد در میان است که باعث شده هر ساله این اتفاق برای تیم مدعی رضا یزدانی تکرار شود.

عموزاد در شرایطی دست به این اقدام زد که او قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی را با نظر رضا یزدانی با تیم بانک شهر به امضاء رساند و ۵۰ درصد این مبلغ را نیز در زمان امضای قرارداد دریافت کرده است.

اما در حالیکه این کشتی گیر مدعی است که تا پیش از مرحله نهایی با این تیم قرارداد داشته، هدف اصلی رضا یزدانی از جذب این کشتی‌گیر، استفاده از او در دیدارهای نیمه نهایی و فینال بوده است و در متن قرارداد هیچ بندی درباره تعداد مبارزات قید نشده است.

رضا یزدانی سرمربی تیم بانک شهر پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ در گفتگوی رو در رو با رحمان عموزاد از او می‌خواهد که به قراردادش با این تیم پایبند بماند اما این کشتی گیر به او می گوید هیچ قصدی برای مبارزه ندارد و سپس با برداشتن ساک خود اقدام به ترک اردوی این تیم می‌کند. شنیده ها حاکیست نحوه رفتار عموزاد با یزدانی، باعث ناراحتی شدید چهره پرافتخار کشتی ایران شده است.

از سوی دیگر فرزاد و محمدعلی عموزاد، برادران این کشتی‌گیر نیز با تیم رضا یزدانی قرارداد داشتند که آن‌ها نیز اقدام به ترک اردو می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید با توجه به تکرار این اتفاقات ناخوشایند در لیگ کشتی که قطعا باعث بی‌انگیزگی تیم‌ها از ادامه حضور در لیگ کشتی می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند به وجهه این رشته پهلوانی آسیب جدی وارد کند، کمیته انضباطی چه برخوردی با این موضوع خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۹ ۱۵:۵۶

دلایل کاملا ورزشی شون چی بوده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۵

خوب معلومه دیگه. پول. دو تا دلیل میتونه داشته باشه. یا اینکه عموزاد گفته قبل از فینال باقیمانده قراردادم رو هم بدین تا کشتی بگیرم. نوشتن 50 درصد گرفته بوده از قرارداد و بقیش مونده. یا هم گفته مبلغ کمه و برای فینال هم مبلغ بیشتری بدین.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۵

والا گفتن برای مسابقات جهانی و گرفتن ویزای آمریکا باید میرفته ترکیه. دیگه راست و دروغش رو نمیدونم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۱

اگر در فینال کشتی می‌گرفت باید دو سال برای سیصد میلیون می دوید .خب پولش رو بهش می دادید با سر واسه شما کشتی میگرفت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۴

دلیلش رو از دبیر بپرسیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۶:۴۴

بله اگر قرارداد داشته باید طبق قانون با اونها برخورد بشه و جریمه شوند و به باشگاه بانک شهر خسارت پرداخت کنن دوران بزن دررو تمام شده همه چی حساب کتاب داره. حتما باهاشون برخورد کنین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۵

ازکی تمام شده؟!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۰۴

۵۰ درصد خبر دروغه چون بنده بچه محل عموزاد هستم و۵۰ درصد دیگه هم به دلیل مسایل داخل اردو بانک شهر بوده همچنان که عده ای با بازی کلمات حسن اقا یزدانی رو تخریب میکنن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۵

اینطور میتوان برداشت کرد که اقای رضا یزدانی قرار داد میبنده ولی هنگام دادن پول تفره میره و طبق روال کشتی گیران قبل از کشتی بایستی مبالغ رو دریافت کنن .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۱۸

اول خدا جنبه بده بعد هرچی داد دمش گرم حالا پول داری باشه ، قهرمانی باشه ، قشنگی باشه ، سواد باشه و یا هرچی جنبه خیلی خیلی مهمه که هر کسی نه جنبه داره و نه لیاقت .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۴۲

جنبه یه قهرمانی رو نداشت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۲۹

اینجا ایرانه

avatar

این‌آقا‌زودخودش روگم‌کرده،اون‌بایدازپهلوان‌حسن‌یزدانی‌یادبگیره‌ومنش‌پهلوانی‌داشته‌باشه‌

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۶:۳۰

باید محرومیت خوب بده تا این کار تکرار نشه ،،،تا دیروز میگفتن پول تو کشتی نیست آنان بابت یک فصل نزدیک یک میلیارد میگرن بعد اینجوری می‌کنه ،،باید محروم بشه تا درس عبرت بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۷:۰۷

قضاوت نکنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۰:۰۹

نامردی کرده عموزاد.قهرمان جهان باشی چراجنبه نداری. برای همینه تفاوت شماوآقاتختی.فدراسیون کشتی بایدواکنش نشان دهدواگرعموزادمقصره جریمه شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۳:۲۳

من نه ورزش‌کارم نه ورزش دوست.... اما حیف این ورزشکاران که. بايد بخاطر پول دچار استرس یا کوچکترین حال بدی بشن چون کشور ما ندار نیست ولی مردممون چشم دیدن همو ندارن..این ورزش کارا تو هر کشوری برن میتونن پولی در بیارن که تا هفت پشتشون بست باشه اما .....