• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092818750
  • خبرنگار : 50513

با استقبال پرشور دانشجویان محقق شد؛

برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان

برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان

ایسنا/زنجان چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان به همت جهاددانشگاهی استان زنجان در دانشگاه زنجان برگزار شد.

چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان روز گذشته (۲۷ آذرماه) در باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان و با استقبال بی‌نظیر و پرشور دانشجویان و علاقه‌مندان به غذاهای بومی و محلی برگزار شد.

در این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دانشگاه زنجان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نوع غذای بومی و محلی به همت دانشجویان از شهرهای مختلف کشور که در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، در این جشنواره شرکت داده شد.

در چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان بالغ بر ۱۲۰ تیم شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند و در حدود ۲۰۰ نوع غذا پخته شده و در معرض داوری قرار گرفت و مقرر شد به نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات جوایزی اهدا شده و تعدادی نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.

هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی است و همچنین آگاه‌سازی و آموزش به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبد غذایی آنها، آشنایی مخاطبان با اهمیت تغذیه و اصول صحیح آن و آشنایی جامعه با اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

لازم به ذکر است، آیتم‌های داوری براساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی بود. همچنین مقرر شده بود، هر شرکت‌کننده با حداکثر سه نوع غذا در این جشنواره حضور یابد.

گفتنی است، آیین اختتامیه و اعلام اسامی نفرات برتر با حضور دانشجویان علاقمند، روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن آمفی‌تئاتر سهروردی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha