• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110503961
  • خبرنگار : 50570

مدیر گالری بن‌بست مشهد:

مخالف تعطیلی گالری‌ها هستیم/ هنر به حل مسائل کشور کمک می‌کند

مخالف تعطیلی گالری‌ها هستیم/ هنر به حل مسائل کشور کمک می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گالری بن بست مشهد گفت: در شرایطی که تمام کسب و کارها مشغول فعالیت هستند چرا باید گالری‌ها تعطیل بمانند؟ من به شخصه با باز شدن گالری‌ها موافق هستم؛ هنر مانند آیینه‌ای است که وقایع را نشان می‌دهد و به حل کردن مسائل کمک می‌کند.

سهیلا دیزگلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت فعلی گالری بن‌بست مشهد اظهار کرد: حدود پنج ماه است که همانند اکثر گالری‌های سراسر کشور تعطیل بودیم و فعالیتی نداشتیم. ادامه فعالیت ما مشروط بر فعالیت گالری‌های دیگر است و امیدوارم هر چه زودتر گالری‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، چراکه حیات گالری متاثر از آثار هنری و داد و ستدی است که برای خرید آثار هنری اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به نظرم باید گالری‌ها نیز همانند دیگر کسب و کارها به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر گالری بن‌بست تصریح کرد: معتقدم هنر ارتباط مستقیمی با وقایع و اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد دارد و نقش هنر پر رنگ است. تلاش ما بر آن است تا مانند گذشته از اوایل فرودین ماه نمایشگاه‌ها برگزار شود.

دیزگلی با گلایه از نادیده گرفتن هنر بیان کرد: متاسفانه گالری‌ها مظلوم واقع شده؛ چرا باید گالری ها تعطیل بمانند؟ من به شخصه با باز شدن گالری‌ها موافق هستم؛ هنر مانند آیینه‌ای است که وقایع را نشان می‌دهد و به حل کردن مسائل کمک می‌کند.

وی با اشاره بر استقبال از نمایشگاه‌ها گفت: استقبال از نمایشگاه‌ها بسیار زیاد است. اواخر تابستان امسال گالری بن‌بست بسیار پرکار بود و ما تنها گالری مشهد بودیم که روی آثار معاصر تمرکز داشتیم، هرهفته نمایشگاه برگزار می‌کردیم وبا توجه به کلاس‌ها و گفت‌وگوهایی که با هنرمندان در گالری صورت می گرفت، کارمان بسیار مورد استقبال واقع شد. از اوخر شهریور تا پایان زمستان گالری رزو شده بود و حتی در شرایط حاضر نیز افراد زیادی مایل هستند آثار نقاشی و هنرهای مفهومی خود را که مرتبط با شرایط روز جامعه است ارائه دهند.

مدیر گالری بن بست با اشاره بر تاثیرگذاری هنر در جامعه اظهار کرد: هنر و آثار تجسمی در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند و هنر چه از لحاظ زیبایی‌شناسی و آرامش و چه از لحاظ روانشناسی توانسته تاثیرگذار باشد. ما شاهد آن هستیم که در کشورهای دیگر در شرایط سخت هنر به خوبی وظیفه خود را انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha