به نقل از ویفروم، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، ۵۲ درصد از مدیران عامل بر این باورند که کمبود نیروی کار و مهارت بهطور قابلتوجهی بر سود دهی در ۱۰ سال آینده تأثیر میگذارد. انتظار میرود چشمانداز مشاغل در آینده به شدت متفاوت باشد و تغییر با سرعتی سریع ادامه یابد.
بر اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر مهارت، بهعنوان مسیرهای جایگزین و چندگانه برای درگیر شدن در یادگیری و وسیلهای برای دستیابی به مدارک تحصیلی در کنار تحصیل رسمی، بر مهارتها و شایستگیهای یک فرد تأکید میشود.
ما باید در مورد محیط آموزشی و مهارتی در حال تغییر، در مورد نقش گستردهتری که دانشگاهها میتوانند ایفا کنند و اینکه چگونه میتوانند با نیازهای جامعه سازگار شوند، درک بیشتری داشته باشیم.
دانشگاهها نقش مهمی در نوآوری کسبوکار جدید دارند و فرهنگ را برای فراگیران خود ایجاد میکنند. مهمترین موارد در این زمینه در ذیل عنوان شده است:
تغییر زندگی با رویکرد مهارت اول
در بسیاری از موارد، رویکرد مهارت اول میتواند زندگی را تغییر دهد و به افرادی که دانشگاه نرفتهاند کمک کند تا به مشاغل خوب و امنیت مالی دسترسی داشته باشند. افرادی که این مسیر آموزشی جایگزین را انتخاب میکنند، تجربه کاری ارزشمندی به دست میآورند و امکان حضور در دانشگاه یا تحصیلات تکمیلی در آینده را دارند.
ادغام مسیرهای آموزشی سنتی و جایگزین
مسیرهای جایگزین و آموزش عالی لازم نیست متقابلا منحصر به فرد باشند. یادگیری باید یک سفر مادامالعمر باشد که روشهای متنوع، رسمی و غیررسمی را ادغام کند. همانطور که دانشگاهها تنها راه اشتغال نیستند، راههای کسب مهارتهای اضافی نیز میتواند بهعنوان یک ابزار ارزشمند در قبل، حین و بعد از تحصیلات دانشگاهی باشد.
یادگیری مادام العمر
دانشگاهها نه تنها نقش خود، بلکه بهطور گستردهتر آنچه را که برای ساختن جامعهای فراگیر و با تحصیلات عالی و آماده برای کمک به بهبود وضعیت جهان نیاز است، دوباره ترسیم میکنند. آنها از پذیرش نوآوریهایی که در مهارتها و آموزش اتفاق میافتد سود خواهند برد. با توسعه این فرصتها توسط دانشگاهها و سایر ارائهدهندگان یادگیری، افق یادگیری، غنیتر خواهد شد و ارائهدهندگان آموزش میتوانند مشارکتهایی ایجاد کنند که از نقاط قوت یکدیگر استفاده کرده و برنامهها و مسیرهایی را ایجاد کنند که فراگیران را در آن سفر مادامالعمر همراهی کند.
انتهای پیام
نظرات