• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041509555
  • خبرنگار : 50105

دانشگاه، مهارت، اشتغال

راهکارهایی برای سازگاری دانشگاه‌ها با آینده یادگیری و کار

راهکارهایی برای سازگاری دانشگاه‌ها با آینده یادگیری و کار

ایسنا/خراسان رضوی آینده کار مستلزم یک رویکرد آموزشی جامع و فراگیر است و دانشگاه‌ها می‌توانند به فراگیران کمک کنند تا مهارت‌های مورد نیاز کارکنان را کسب کنند.

به نقل از ویفروم، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، ۵۲ درصد از مدیران عامل بر این باورند که کمبود نیروی کار و مهارت به‌طور قابل‌توجهی بر سود دهی در ۱۰ سال آینده تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رود چشم‌انداز مشاغل در آینده به شدت متفاوت باشد و تغییر با سرعتی سریع ادامه یابد.

بر اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر مهارت، به‌عنوان مسیرهای جایگزین و چندگانه برای درگیر شدن در یادگیری و وسیله‌ای برای دستیابی به مدارک تحصیلی در کنار تحصیل رسمی، بر مهارت‌ها و شایستگی‌های یک فرد تأکید می‌شود.

ما باید در مورد محیط آموزشی و مهارتی در حال تغییر، در مورد نقش گسترده‌تری که دانشگاه‌ها می‌توانند ایفا کنند و اینکه چگونه می‌توانند با نیازهای جامعه سازگار شوند، درک بیشتری داشته باشیم.

دانشگاه‌ها نقش مهمی در نوآوری کسب‌وکار جدید دارند و فرهنگ را برای فراگیران خود ایجاد می‌کنند. مهمترین موارد در این زمینه در ذیل عنوان شده است:

تغییر زندگی با رویکرد مهارت اول

در بسیاری از موارد، رویکرد مهارت اول می‌تواند زندگی را تغییر دهد و به افرادی که دانشگاه نرفته‌اند کمک کند تا به مشاغل خوب و امنیت مالی دسترسی داشته باشند. افرادی که این مسیر آموزشی جایگزین را انتخاب می‌کنند، تجربه کاری ارزشمندی به دست می‌آورند و امکان حضور در دانشگاه یا تحصیلات تکمیلی در آینده را دارند.

ادغام مسیرهای آموزشی سنتی و جایگزین

مسیرهای جایگزین و آموزش عالی لازم نیست متقابلا منحصر به فرد باشند. یادگیری باید یک سفر مادام‌العمر باشد که روش‌های متنوع، رسمی و غیررسمی را ادغام کند. همان‌طور که دانشگاه‌ها تنها راه اشتغال نیستند، راه‌های کسب مهارت‌های اضافی نیز می‌تواند به‌عنوان یک ابزار ارزشمند در قبل، حین و بعد از تحصیلات دانشگاهی باشد.

یادگیری مادام العمر

دانشگاه‌ها نه تنها نقش خود، بلکه به‌طور گسترده‌تر آنچه را که برای ساختن جامعه‌ای فراگیر و با تحصیلات عالی و آماده برای کمک به بهبود وضعیت جهان نیاز است، دوباره ترسیم می‌کنند. آنها از پذیرش نوآوری‌هایی که در مهارت‌ها و آموزش اتفاق می‌افتد سود خواهند برد. با توسعه این فرصت‌ها توسط دانشگاه‌ها و سایر ارائه‌دهندگان یادگیری، افق یادگیری، غنی‌تر خواهد شد و ارائه‌دهندگان آموزش می‌توانند مشارکت‌هایی ایجاد کنند که از نقاط قوت یکدیگر استفاده کرده و برنامه‌ها و مسیرهایی را ایجاد کنند که فراگیران را در آن سفر مادام‌العمر همراهی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha