• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402062314695
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت پرونده بکارگیری خلاف ضابطه ۱۵ نفر در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت پرونده بکارگیری خلاف ضابطه ۱۵ نفر در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد بر اساس گزارشات مردمی و انتشار اخباری در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر استخدام و شروع بکار ۱۵نفر بدون آزمون و ضابطه در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، این موضوع را از طریق مسئولان پیگیری کرده‌ایم.

پیش از این و در پی‌تلاش مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد برای جذب حدود ۳۰ نفر نیرو بدون آزمون و ضابطه با ورود قاطعانه سازمان بازرسی و بازرسی استانداری جلوی آن گرفته شد اما به نظر می‌رسد همچنان این وضعیت ادامه دارد و براساس گزارشات دریافتی ۱۴ نفر از این ۳۰ نفر امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در واحدهای مختلف اداری شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از جمله کنتور خوانی، روابط عمومی، امور مالی، مشترکین و ناحیه بویراحمد مشغول به کار شدند این در حالی است که طبق قانون بکارگیری هرگونه نیرو در ادارات و سازمانهای دولتی باید از طریق آزمون انجام شود.

«محمد مهدی صالحی»، بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد یکم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ ها گفته بود که در سال ۱۴۰۲ دیدگاه قانون‌گذار نسبت به استخدام و بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی تغییر کرده است و هرگونه استخدام نیروی انسانی در قالب شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و رسمی باید با مجوز کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور مطرح و با اجازه روسای این دو سازمان خواهد بود. خارج از این راه هر گونه استخدام تخلف، جرم و نقض قوانین و مقررات است و با مدیران متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: استخدام و بکارگیری نیرو با هر عنوان و از هر طریقی که بخواهد انجام شود باید از این طریق انجام شود و د صورت رعایت نکردن ترک فعل محسوب می شود و با مدیر یا مسئول مربوطه طبق قانون برخورد می شود. حتی اگر وزیر هم بخواهد استخدام کند باید طبق مجوز این کارگروه مشترک باشد.

صالحی در زمینه استخدام های بدون آزمون و غیرقانونی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: مجوزی از طریق یکی از معاونان وزیر برای استخدام حدود ۳۰ نفر صادر شد که این موضوع با قانون بودجه ۱۴۰۲ تناقض دارد، بازرسان ما بررسی کردند و طی جلساتی با مدیر فعلی، ذیحساب و مسئول حراست شرکت گاز هشدار لازم داده شد که در صورت بکارگیری این نیروها قطعا مرتکب تخلف و جرم می شوید و چنین کاری انجام ندهید. این موضوع از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی بازرسی کل استان قرار گرفته است.

«علی اصغر قلی پور»، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: شروع بکار ۱۵ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون را از طریق گزارشات مردمی مطلع شده‌ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی افزود: در صورت صحت داشتن این خبر و گزارش، موضوع استخدام و شروع به کار این نیروها را طی نامه ای به سازمان بازرسی کشور اطلاع خواهیم داد.

قلی پور اظهارکرد: چون گفته می شود که استخدام این نیروها با مجوز و نامه وزیر نفت هستند ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. دفعه قبل که در فضای مجازی و رسانه مطرح شد، جلوی این کار را گرفیتم و هم اکنون نیز طی مکاتبه ای درخواست توقف استخدام و شروع به کار این نیروها داده ایم تا پس از انتخابات اسفندماه این موضوع تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نامه وزیر قانونی نیست و نباید به این شکل باشد که به بهانه های مختلف استخدام بدون ضابطه و آزمون در دستگاههای دولتی داشته باشیم چرا که دقیقا این موضوع عین حق خوری و بی عدالتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha