• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402072013944
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل مدیریت بحران استان:

۱۷ نقطه اسکان اضطراری و ۲ سایت اسکان موقت در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

۱۷ نقطه اسکان اضطراری و ۲ سایت اسکان موقت در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از زلزله به عنوان یکی از مهمترین بلایای طبیعی یاد کرد که کرمانشاه را تهدید می‌کند و گفت: برای آمادگی در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی بنا داریم ۱۷ نقطه اسکان اضطراری و دو سایت اسکان موقت را در کرمانشاه راه‌اندازی کنیم.

افشین یگانه به مناسبت روز ملی مقابله با بلایای طبیعی (۲۰ مهر) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند دیگر نقاط کشور در معرض انواع بلایای طبیعی قرار دارد، گفت: با توجه به تجاربی که از سنوات گذشته داریم، زلزله، سیل، آتش‌سوزی، خشکسالی و فرونشست مهمترین بلایای طبیعی هستند که در کرمانشاه امکان وقوع دارند.

وی از زلزله به عنوان یک بلای مهم یاد کرد که در سال‌های اخیر در کرمانشاه شاهد آن بودیم و ادامه داد: خوشبختانه در کرمانشاه آمادگی خوبی در برابر زلزله وجود دارد و مانورهای مختلفی که در این زمینه برگزار کردیم بیانگر این آمادگی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، دستگاه‌های امدادی مانند هلال احمر نیز هم در زمینه تجهیزات امداد و نجات و هم اقلام مورد نیاز شرایط اضطراری، وضعیت مناسبی دارند.

یگانه با بیان اینکه در سنوات اخیر و از جمله بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ اقدامات خوبی در زمینه مقاوم سازی منازل خصوصا در روستاها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن نیز در کرمانشاه آغاز شده و همه دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و... پای کار هستند.

وی از سایر تدابیری که برای مقابله با زلزله در کرمانشاه اندیشیده شده نیز یاد کرد و گفت: در چند نقطه زلزله خیز اصلی که در کرمانشاه داریم سکونت‌گاه‌های موقت در مناطق مناسب که امکان دسترسی به آن راحت باشد و زیرساخت‌های کافی را داشته باشد در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، خریداری تعداد قابل توجهی کانکس تاشونده برای مواقع اضطراری و استفاده از آن در این مراکز اسکان نیز در دستور کار است.

یگانه اظهار کرد: برای شهر کرمانشاه نیز ۱۷ نقطه اسکان اضطراری در نظر گرفته شده که عمدتا شامل پارک‌ها، محوطه برخی دستگاه‌ها و... است که کار تابلوگذاری آنها با همکاری شهرداری تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: دو سایت اسکان موقت را نیز در دو نقطه شمال و جنوب شهر در پارک شرقی طاقبستان و اراضی منابع طبیعی بعد از زیباشهر در نظر داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست نیز به عنوان یکی دیگر از بلایای طبیعی کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز دستگاه‌های مختلف با همکاری سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند و در صورت بروز هرگونه حریق در کوتاهترین زمان همه امکانات و تجهیزات خود را به کار می‌گیرند.

یگانه عامل بسیاری از وقایع آتش سوزی را بی توجهی افراد دانست و تاکید کرد: البته کاهش بارندگی و خشکسالی نیز در این زمینه اثرگذار است.

وی هم چنین از دو معضل جدی خشکسالی و به تبع آن احتمال فرونشست نیز یاد کرد که در این زمینه نیز اقدامات مهمی در استان صورت گرفته که از مهم ترین آنها می‌توان به استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای صنایع اشاره کرد که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب از ذخایر زیرزمینی خواهد داشت.

یگانه یادآور شد: در زمینه محدودیت کشت محصولات پر مصرف و خصوصا جلوگیری از کشت برنج در استان نیز کارهای خوبی با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه سیلاب نیز از دیگر بلایای طبیعی است که در کرمانشاه تجاربی در این خصوص هم داریم، گفت: برای کنترل سیل نیز کار لایروبی رودخانه‌ها در سراسر استان یا انجام شده و یا در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha