• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072315782
  • خبرنگار : 50091

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف:

مردم خواف محیط‌های زندگی را ایمن‌سازی کنند/ پیش بینی‌ها برای پس لرزه‌های بعدی وجود دارد

مردم خواف محیط‌های زندگی را ایمن‌سازی کنند/ پیش بینی‌ها برای پس لرزه‌های بعدی وجود دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف از مردم این شهرستان خواست با توجه به زمین‌لرزه‌های پیاپی در افغانستان محیط‌های زندگی را ایمن‌سازی کنند.

محمد افشار مقدم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از لحظات اولیه زمین‌لرزه بامداد امروز در خواف، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و گروه‌های ارزیابی فعال شده و تمامی نقاط حادثه‌خیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون از روستاهای چاه ژول و تهور و در حوزه بخش سنگان که جزو نقاط مرزی خواف با افغانستان هستند خسارت جانی و مالی گزارش نشده است، عنوان کرد: امدادگران در آماده‌باش کامل هستند و پیش بینی‌ها برای پس لرزه‌های بعدی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف در همین خصوص از مردم خواست آرامش خود را حفظ و محیط‌های زندگی را ایمن‌سازی کنند به نحوی که تابلوها یا وسایلی که بر روی دیوار نصب نمودند و یا آویزان هستند موقت جمع‌آوری کنند و مسیرهای فرار برای خود در منازل پیش‌بینی کنند.

همچنین در پی زمین‌لرزه صبح امروز و بر اساس تصمیمم ستاد مدیریت بحران، تمامی مدارس نوبت صبح در خواف تعطیل شد.

مدیر آموزش و پرورش خواف در همین خصوص به ایسنا اعلام کرد: آموزش حضوری در همه مدارس سطح شهرستان خواف فقط در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی در شبکه شاد دنبال خواهد شد.

روح الله غلامپور با تأکید بر اینکه خانواده بر حضور فرزندان دانش‌آموز خود در جلسات آموزشی مجازی شبکه شاد نظارت داشته باشند، عنوان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس در نوبت عصر نیز با تصمیم شورای آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان خواف طی امروز به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

در همین راستا یک خانم کارمند به ایسنا گفت: پس از زلزله‌های اخیر، همیشه فکر می‌کنم زمین درحال لرزیدن هست و نگرانم. یک نوجوان دانش‌آموز هم گفت: از روز شروع زلزله‌ها، در کلاس درس و منزل آرامش ندارم و حس وقوع زلزله دارم.

زلزله‌های پیاپی از بامداد یکشنبه ۲۳ مهرماه تاکنون هرات در افغانستان و چند شهرستان خراسان رضوی در ایران را لرزاند.

شهرستان خواف با ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha