• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080805649
  • خبرنگار : 50181

همزمان با سالروز زلزله ۷.۳ ریشتری

نشست ملی "درس آموخته‌های زلزله سرپل‌ذهاب" برگزار می‌شود

نشست ملی "درس آموخته‌های زلزله سرپل‌ذهاب" برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از برگزاری نشست علمی سراسری درس آموخته‌های زلزله سرپل ذهاب همزمان با سالروز این زلزله در ۲۱ آبان خبر داد.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد زلزله ۷.۶ ریشتری سرپل ذهاب، گفت: همزمان با ششمین سالگرد این زلزله، نشست علمی و تخصصی با محوریت این زلزله در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نشست یک روزه بوده و استان‌های مختلف کشور به صورت وبینار در آن حضور دارند، هدف از برپایی این نشست را بیان دستاوردها و تجارب زلزله بزرگ کرمانشاه عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: در این نشست افرادی که در جریان این زلزله در دل کار بودند و در حوزه‌های مختلف امداد و نجات، آواربرداری، کمک به مصدومین و حتی ایام بازسازی و ساخت و ساز پای کار بودند، تجارب خود را با سایرین در میان خواهند گذاشت.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، در این نشست از کارشناسان، صاحب نظران و چهره‌های ملی و استانی برای سخنرانی دعوت شده است.

یگانه با اشاره به زلزله بزرگ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ که بخش زیادی از استان کرمانشاه خصوصا شهرستان‌های غربی از جمله سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی را تحت تاثیر قرار داد، عنوان کرد: این زلزله در عین پیامدهای تلخ و ناگواری که داشت، منشاء تجارب ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف بود که می‌توان از این تجارب در حوادث احتمالی در دیگر نقاط کشور نیز استفاده کرد.

وی به زلزله خیزی کشور ایران اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که احتمال وقوع زلزله در هر نقطه‌ای وجود دارد، استفاده از تجارب پیشین و آمادگی در برابر این بلای طبیعی، می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله باشد.

زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شب و با کانون ازگله به وقوع پیوست که باعث فوت بیش از ۶۲۰ نفر و مصدوم شدن بیش از ۹۰۰۰ نفر شد. همچنین قریب ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اثر این زلزله تخریب شد و یا آسیب دید که عمده آسیب‌ها نیز مربوط به شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین بود.

این زلزله هفت شهر و بیش از ۱۹۰۰ روستای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha