• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402090402079
  • منبع : نمایندگی سمنان

هشدار جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان

کالای قاچاق، اسب تروای دشمن است

کالای قاچاق، اسب تروای دشمن است

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان استفاده از کالای قاچاق در محل کار زندگی و کانون خانواده را به پذیرش اسب تروای دشمن تشبیه کرد و گفت: وقتی کالاهای لوکس و زینتی فرنگی وارد زندگی مردم می‌شود، کم‌کم فرهنگ اشرافی‌گری و شیفتگی به غرب در ذهن آنها رسوخ و مقدمه اضمحلال فکری را فراهم می‌کند. 

سرهنگ سیدعلی میراحمدی در جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا که با محوریت برنامه‌ریزی برای خودروهای سواری فعال در انتقال کالای قاچاق برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رویکرد فرماندهی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری، پیش‌بینی و مبارزه است. 

او مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهمترین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی اعلام و بر لزوم تعامل و همکاری دیگر رده‌های فراجا با پلیس تاکید کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان به عزم جدی نظام برای مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های صادره از ستاد کل نیروهای مسلح، در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز باید از ظرفیت سایر نیروهای مسلح نیز بهره برد. 

وی با اعلام اینکه برخورد با خودروهای تندرو موسوم به شوتی که حامل کالای قاچاق هستند، در دستور کار فراجا است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مانند گذشته بدون مماشاتی با هیچ نهاد و شخصی، به تلاش و مبارزه جدی خود با این پدیده ادامه دهد.

سرهنگ میراحمدی بر نقش رسانه‌ها در مأموریت مبارزه با قاچاق کالا تأکید و بیان کرد: اگر مردم آسیب‌های کالای قاچاق و آثار مخرب ناشی از آن را بر اقتصاد، بی‌کاری، سلامت و بهداشت دریابند، در استفاده از کالاهای داخلی مشارکت بیشتری خواهند داشت و این امر فقط با قدرت نرم رسانه‌ها تحقق خواهد یافت. 

وی خانواده‌ها را از استفاده از کالای قاچاق برحذر داشت و درباره اثرهای فرهنگی ناشی از مصرف برخی کالاها، گفت: وقتی کالاهای لوکس و زینتی فرنگی وارد زندگی مردم می‌شود، کم‌کم فرهنگ اشرافی‌گری و شیفتگی به غرب در ذهن‌ها رسوخ و مقدمه اضمحلال فکری و آنچه دشمن در پی رسیدن به آن است، فراهم می‌شود.


جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بر تعامل و همکاری تنگاتنگ پلیس امنیت اقتصادی با سایر نهادها برای مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و افزود: امنیت، یک مقوله فرابخشی است و باید سهم سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کاهش جرایم اقتصادی را احصا و از آنها مطالبه‌گری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha