• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092820223
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ملی‌پوش شنا:

هر لباس شنا،۲۰ میلیون تومان!/ اگر توجه شود، آینده خوبی داریم

هر لباس شنا،۲۰ میلیون تومان!/ اگر توجه شود، آینده خوبی داریم

ایسنا/اصفهان بازیکن تیم ملی شنا گفت: هزینه یک مایو نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است، علاوه بر آن هزینه عینک، کلاه و مایوهای تمرینی نیز وجود دارد که همین موارد سبب می‌شود شنا یک ورزش پرهزینه باشد. باید توجه ویژه‌ای به شنا داشته باشیم.

مهرشاد افقری در خصوص شرایط شنا و هزینه‌های این رشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مایوهای شنا حداکثر در ۱۰ مسابقه قابل استفاده است و هزینه یک مایو نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است، علاوه بر آن هزینه عینک، کلاه و مایوهای تمرینی نیز وجود دارد که همین موارد سبب می‌شود شنا ورزشی پرهزینه باشد. بیشتر این وسایل هم وارداتی هستند.

وی شنا را یک رشته پر مدال دانست و افزود: باید توجه ویژه‌ای به شنا داشته باشیم. در برخی رشته‌ها همچون پروانه تراکم شناگر کم است. البته با کمک مجموعه اریس تراکم شناگر در رشته‌های مختلف افزایش پیدا کرده و این موارد نشان می‌دهد این ورزش آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

این بازیکن ملی‌پوش تصریح کرد: امسال تحت عنوان تیم اریس در ۳ مرحله مسابقات لیگ برتر کشوری حضور می‌یابیم. با کمترین هزینه و بهترین شرایط فعالیت خود را در باشگاه دنبال می‌کنیم.

مسعود جابرزاده، مدیر عامل باشگاه اریس نیز از مشکلات سخت‌افزاری در این رشته گلایه کرد و گفت: بیشترین زمان ما صرف تامین مکان تمرینی امن می‌شود. اسپانسر نداریم و از جایی حمایت نمی‌شویم، در حالی که شنا رشته‌ای پر هزینه است و برای تهیه امکانات سخت‌افزاری با مشکل مواجهیم. بالاخره باشگاه‌های مطرح فضایی در اختیارشان قرار داده می‌شود تا وقت و انرژیمان را تنها صرف آموزش و پرورش شناگران کنیم. اگر استخر استانداردی داشته باشیم برای تمام جامعه ورزشی مفید است. 

وی افزود: قبلا استخر مروارید را اجاره می‌کردیم که امسال مجبور شدیم از استخر انقلاب با یک قرارداد یکساله استفاده کنیم. ریسک از دست دادن فضای تمرینی زیاد است و هر ساله درگیر آن هستیم. سعی می‌کنیم تا یک یا دوسال آینده مکانی از خود داشته باشیم.

مدیر عامل اریس با بیان اینکه کسی سلیقه‌ای به تیم‌ملی دعوت نمی‌شود و ورودی‌ها از نظر کادر فنی باید تایید شوند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و مدیریت درست می‌توان این رشته‌ را بیش از پیش حمایت کرد و از حالت خصوصی بودن خارج کرد. کمک مالی به هیچ عنوان از سوی هیئت و فدراسیون یا هیچ‌جای دیگر نمی‌شود، ولی از لحاظ معنوی هیئت شنا اصفهان همه جوره در کنار ما هستند. تنها می‌خواهیم تسهیلگری در حوزه سخت‌افزار انجام شود.  

جابرزاده یادآور شد: تمامی رده‌ها را در باشگاه پیگیری می‌کنیم. خیلی از تیم‌ها تمرینات منسجم ندارند و تنها یک یا دوتیم پایگاه تمرینی مستمر دارند که یکی از آن‌ها ما هستیم. که همین موضوع تفاوت ۲ تا ۳ میلیاردی ایجاد می‌کند. می‌توانستیم اینکار را نکنیم ولی این راهی است که به درد این رشته و فدراسیون می‌خورد.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha