• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100200672
  • خبرنگار : 50405

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی:

ساماندهی و ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی ضروری است

ساماندهی و ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: اکنون ساماندهی و ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی ضروری است و باید از این طریق کیفیت آموزش عالی را حفظ کرد.

هادی مولودیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص گام‌های دانشگاه پیام نور در اجرای طرح آمایش آموزش عالی اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۱۰۳ واحد دانشگاه پیام نور در سطح کشور ساماندهی شد. امسال نیز بر اساس توافقی که با دفتر گسترش وزارت علوم داشتیم، قرار شد ۱۳۴ واحد دیگر نیز ساماندهی شوند. بر این اساس مراکزی که تعداد دانشجویان آنان از یک حد مشخصی کمتر است یا در مجاورت آنان دانشگاه پیام نور دیگری وجود دارد، در یکدیگر ادغام خواهند شد. البته تاکید ما این است که این ادغام باید بین دانشگاه‌های پیام نور انجام شود و هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ کدام از واحدهای دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌ها ادغام شوند.

وی افزود: در خلال سال‌های ۸۷ تا ۹۲ با جمعیت فزاینده دانشجویی مواجه بودیم. اگر در آن سال‌ها دانشگاه پیام نور به کمک وزارت علوم نمی‌آمد، یک بحران بزرگی برای کشور ایجاد می‌شد. با توجه به کاهش جمعیت دانشجو در سال‌های اخیر، دیگر نیاز به ادامه فعالیت برخی از واحدهای آموزش عالی وجود ندارد، لذا اکنون ساماندهی و ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی ضروری است و باید از این طریق کیفیت آموزش عالی را حفظ کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیان کرد: تا کنون با وجود ادغام‌هایی که در دانشگاه پیام نور انجام شده، هیچ کدام از نیروهای این دانشگاه اعم از شرکتی، قراردادی، رسمی و اعضای هیات علمی کنار گذاشته نشدند، بلکه با حفظ کرامت‌شان، به مراکز و دانشگاه‌های دیگر منتقل شده‌اند. بنابراین در کل کشور ساماندهی مراکز دانشگاه پیام نور باعث تعدیل و اخراج هیچ کدام از کارکنان نشده است.

مولودیان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سال قبل ۶ درصد و در امسال ۱۰ درصد افزایش تعداد دانشجو داشته است، گفت: دانشگاه پیام نور بستر بسیار مناسبی است که افراد شاغل یا زنانی که به علت مشغله‌های منزل نمی‌توانند در دانشگاه حاضر شوند، به طور مجازی به ادامه تحصیل بپردازند؛ لذا این دانشگاه همواره متقاضیان خودش را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۱۹:۵۷

تمام درس‌ها به صورت متمرکز از طریق فضای مجازی بصورت منظم تدریس گردد قطعاً نتیجه بهتری خواهد داد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۰:۵۲

ادامه تحصیل ؟ منظورتون از ادامه تحصیل کسب دانش کاربردی و موثره ؟ اگه اینطور باشه دانش کاه پیام نور فقط تولید کننده قشر کم سواد بدون دانش کاربردی هست که فقط مدرک دارن و در عین حال مدعی ... این که هر کسی حق دارد ادامه تحصیل دهد عادلانه است اما به این شرط که مستعد و توانمند باشد و بتواند برای تحصیل وقت بگذارد و کسی که این ویژگی ها را دارد هرگز پیام نور و آزاد را انتخاب نمیکند چون کیفیت علمی و نظم و فضای علمی سطح خوبی ندارد ... این که هر ساختمانی تبدیل به دانشگاه شده و هرکسی میتواند مدرک بگیرد عین بیعدالتیست ... به امید روزی که این دانشگاهها حذف شوند با تمام کارکنانش

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۳:۰۹

نظر شما بدلیل کم اطلاعی از این دانشگاه، نظری اشتباه هست. بنده فارغ التحصیل این دانشگاه نیستم اما نسبت به نحوه فعالیت این دانشگاه و اینکه دانشجو محور اداره می شود اطلاع دارم، فارغ التحصیلان این دانشگاه غالبا در مقاطع بالاتر، در دانشگاه های مطرح پذیرفته می شوند و به دلیل شیوه آموزشی خاص دانشگاه و آزمون هایی که از دانشجویان به عمل می آید، دانشجویانی نکته سنج تربیت می شوند.