• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100503467
  • خبرنگار : 30147

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مطرح کرد

پیوند صنعت و دانشگاه، محور فعالیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

پیوند صنعت و دانشگاه، محور فعالیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پیوند صنعت و دانشگاه محور فعالیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی است.

جعفر فرشچی طوسی امروز، ۵ دی‌ماه در نخستین رویداد فن و کار استان که با حضور کارآفرینان شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: نخستین رویداد فن و کار (کاردان) استان در تربت‌حیدریه با حضور کارآفرینان شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با رویکرد توسعه تولید و اشتغال برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد فرصتی ویژه برای جذب دانشجویان در بازار کار و ارتباط مستقیم با بانوان کارآفرین شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با همراهی دانشگاه تربت‌حیدریه با هدف ایجاد ارتباط مستقیم میان کارفرمایان و دانشجویان و تسهیل در فرآیند جذب و به کارگیری نیروی کار، اقدام به برگزاری این رویداد در راستای ارتباط با جامعه متخصصین جویای کار با بانوان کارآفرین شهرک‌های صنعتی استان نموده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص این دورهمی صاحبان کسب و کار و دانشجویان برای بررسی آخرین نیازهای شغلی و مهارتی مورد نیاز در بازار اشتغال خراسان رضوی، اضافه کرد: مشاوره انتخاب شغل و مهارت‌های کاری توسط صنایع استان، ارتباط مستقیم و کارگاه‌های آموزشی دانشجویان با کارشناسان صنایع و واحدهای تولیدی و تشکیل مدارس کسب و کار، معرفی دوره‌ها و برنامه‌ها ارائه یک مطالعه موردی برای شناخت فرآیند رشد یک کسب و کار در قالب کارآموزی در واحدهای صنعتی از اهداف اصلی این رویداد است.

پیوند صنعت و دانشگاه، محور فعالیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیوند صنعت و دانشگاه محور فعالیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی است، عنوان کرد: در نتیجه انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌ها، طرح‌های پژوهشی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به سمت تأمین نیاز روز واحدهای تولیدی پیش رفته است.

فرشچی طوسی حمایت مادی و معنوی از صنایع کوچک را در حوزه پژوهش و فناوری یکی از مصادیق تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برای تعمیق پیوند صنعت و دانشگاه ذکر و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این حمایت در قالب ایجاد ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه مجموعه ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌های خراسان رضوی و کشور برقرار کرده است، اضافه کرد: همکاری بانوان کارآفرین می‌تواند در این چارچوب پژوهشگران و مخترعان دانشگاهی را بر این دارد تا ایده‌های خود را به مرحله اجرا برسانند و در این راستا دانشجویان و اساتید صاحبان ایده وارد شهرک‌های صنعتی شوند تا با حمایت پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی توسط این شرکت و واحدهای تولیدی در مرحله نخست ایده خود را به طرح نیمه‌صنعتی و در مرحله بعد آن به مرحله تولید انبوه برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha