• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402101208578
  • خبرنگار : 71974

در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛

شاکری: باید فضای بحث‌های سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم شود

شاکری: باید فضای بحث‌های سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید فضای بحث‌های سیاسی را در دانشگاه‌ها را فراهم کنیم، البته ضمن احترام به نحوه سوژه‌یابی در این برنامه می‌توانستیم مطلبی نیز در خصوص مطالبات دانشجویی، علمی‌، آزمایشگاهی و روابط دانشجو و استاد ارائه کنیم.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری، نماینده مجلس شوراس اسلامی در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در بخش دانشگاهی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد،‌ اظهار کرد: بنده سال ۱۳۵۵ وارد دانشگاه امیرکبیر شدم، در آن زمان بیش از ۱۵ تشکل سیاسی فعالیت داشتند و پس از انقلاب با افزایش توسعه سیاسی فضا برای افزایش تضارب اندیشه فراهم شده بود؛ به طوری که شهیدبهشتی تا پیش از دست به اسلحه شدن گروهای کمونیستی و سوسیالیستی در صدا و سیما با این افراد به مناظره می نشستند و صحبت های آنها نیز پخش می‌شد.

وی افزود: ما باید فضای بحث‌های سیاسی را در دانشگاه‌ها را فراهم کنیم، البته ضمن احترام به نحوه سوژه‌یابی در این برنامه می توانستیم مطلبی نیز در خصوص مطالبات دانشجویی، علمی‌، آزمایشگاهی و روابط دانشجو و استاد ارائه دهیم.

شاکری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از این گونه کرسی‌های دانشجویی در تمام کشور حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: روال تصویب قانون در مجلس بدین صورت است که بسیاری از نمایندگان با اندیشکده‌ ارتباط مستقیم برقرار می کنند و پس از بررسی در این اندیشکده‌ها، طرح به مرکز پژوش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد و پس از آن با حضور موافقان و مخالفان و نمایندگان دولت طرح در مجلس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مگر یک نماینده مجلس در چند موضوع تخصص دارد که بتواند همه مسائل مربوط به مردم را بررسی کند، بنابراین نیاز است گروه‌ها و اندیشکده‌هایی فعالیت داشته باشند تا تصمیمات به صورت تخصصی گرفته شود.

شاکری با بیان اینکه برای هر مدیر نیاز به حداقل ۱۰ اندیشکده فعال است، عنوان کرد: سیاست‌گذاری و استفاده از خروجی این اندیشکده‌ها می تواند کیفیت تصمیم‌گیری‌های موجود را افزایش دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکل های دانشجویی باید در این زمینه پویا شود، عنوان کرد: برخی از تشکل‌های دانشجویی نیاز راه اندازی مجدد دارند، در این میان نقش دانشجویان برای مطالعه گری و لز سرگیری فعالیت این تشکل ها حائز اهمیت است.

وی با بیان  فعالیت سیاسی در کشور به دو شرط عدم استفاده از رفتار خشونت بار و الزام به قانون امکان پذیر است، بیان کرد: گروه‌های فراوانی برای پیگیری مطالبات خود در مقابل مجلس راهپیمایی می‌کنند و بعضی از گروه ها نیز چند روز در مقابل مجلس تحصن می‌کنند، این رفتار هیچ منافاتی با قانون ندارد.

در پایان دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در بخش دانشگاهی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گروه ماروس با حضور  فاطمه ربیع نژاد، مجتبی غلامی محب، مسعود قلی نژاد و مسعود یکه‌خانی توانست عنوان اول را کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha