• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402102014795
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نخستین بازار میوه سپاهان شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید

نخستین بازار میوه سپاهان شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید

ایسنا/اصفهان در بیست و پنجمین ویژه‌برنامه به احترام مردم اصفهان امروز (چهارشنبه ۲۰ دی) بازار روز کوثر ۲ و بازارهای روز میوه در سپاهان شهر و شهرک شهید کشوری با حضور مدیران شهری اصفهان به بهره‌برداری رسید.

مجموعاً برای اجرای این پروژه‌ها ۱۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است، در مجموع بازار میوه سپاهان شهر به‌عنوان نخستین بازار میوه اصفهان، در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و با بودجه ۴ میلیاردتومانی احداث شده است.

به‌ثمررسیدن یکی از پروژه‌های شهری همراه با شعار امام امت

علی صالحی امروز سخنگو و عضو هیئت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در مراسم، بهره‌برداری از بازار جدید کوثر در سپاهان شهر با بیان اینکه امروز شاهد به‌ثمررسیدن یکی از اقدامات همراه با شعار امام امت هستیم، اظهار کرد: میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با تمام تأکیدات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر گام در راهی گذاشته است که علاوه بر تقویت ظرفیت‌های این سازمان، به اقتصاد خانوار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان میوه و تره‌بار ساماندهی بازارها و ریل‌گذاری برای اینکه مردم بتوانند با حداقل پرداخت‌ها نیازهای خود را باکیفیت بالا مرتفع کنند، است و افزود: سال جاری باتوجه‌ به مسیر سازمان میادین و شعار سال، تأکید شورای اسلامی شهر این بود که بتوانیم از بازوهای اقتصادی، به‌ویژه سازمان میادین شهرداری، نهایت استفاده را داشته باشیم.

سخنگو و عضو هیئت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌ها این بود که بتوانیم در چند متغیر در فضای اقتصاد شهری به‌خوبی عمل کنیم، گفت: توسعه رقابت، شفافیت، افزایش دسترسی و تقویت نظارت‌ها با بهره‌گیری از هوشمندسازی و فرایندهای جدید از جمله این متغیرها است که در این حوزه‌ها اقدامات خوبی در سازمان میادین انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد بخشی از توسعه رقابت در بازارهای میوه هستیم، امیدوارم در آینده نزدیک با ارزیابی بازخوردها، تأثیر آن بر اقتصاد خرد محلات و رعایت چارچوب‌های مربوط به این حوزه بتوانیم شاهد توسعه آن باشیم.

صالحی در خصوص حوزه هوشمندسازی، اظهار داشت:در این زمینه تلاش‌های خوبی اتفاق افتاده است تا بتوانیم بر بازار مرکزی میوه و تره‌بار نظارت داشته باشیم از طریق فروشگاه‌های کوثر به تنظیم بازار کمک کنیم، همچنین باتوجه‌به تغییر الگوی مصرف خانوار باید از ظرفیت هوشمندسازی در زیرساخت‌های توزیع خدمات استفاده کنیم، اقدامی که در سازمان در حوزه بازار پروتئین و بسته‌بندی انجام می‌شود.

وی درباره اینکه بخشی دیگر از اقدامات که برای یکپارچه‌سازی خدمات میوه و تره‌بار در بازارهای میوه و تره‌بار و بازارهای کوثر در بستر مجازی اتفاق افتاده است و کامل خواهد شد، تأکید کرد: بهره‌برداری از بازارروز و فروشگاه کوثر در سپاهان شهر به استفاده از ظرفیت‌های فعالیتی سازمان میادین و همچنین توسعه اقتصاد خانوار و شهر کمک می‌کند، ساماندهی بازارهای روز و ریل‌گذاری برای بهره‌مند کردن شهروندان از نیازهای با حداقل قیمت، اما کیفیت بالا در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم شرایط را برای رقابت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خرد فراهم کنیم تا خانوار و عرضه‌کننده در شرایط مناسبی قرار گیرند.

تمام تأسیسات این بازارها تولیدات داخلی است

امیرحسین ماه‌آورپور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، با بیان اینکه کوثر جدید سپاهان شهر به‌منظور رفع دو مشکل اساسی بازار قبل طراحی و احداث شد، از جمله فضای کوچکی که متناسب با استقبال ساکنان نبود و مشکل دیگر فضای کم پارکینگ بازار بود، اظهار کرد: زمین کنار مجموعه بازار کوثر سپاهان شهر خریداری و به پارکینگ مجموعه اضافه شد، است و بازار کوثر سپاهان شهر احداث شد، سعی کردیم در این بازار نقاط قوت بازارها در سال‌های گذشته تقویت و نقاط ضعف به حداقل رسید.

وی با تأکید بر اینکه تمام تأسیسات این بازار تولیدات داخلی است، افزود: هم‌زمان با ساخت بازار کوثر ۲ شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای در راستای اهداف سازمان و سند بالادستی وزارت کشور مبنی بر ایجاد بازارهای روز میوه در مناطق ۱۵گانه ابلاغ شد.

ماه‌آورپور با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره‌برداری از دو بازار کوثر سپاهان شهر و شهرک شهید کشوری هستیم و اتمام ساخت بازار سوم در منطقه ۱۴ تا دو هفته آینده انجام می‌شود، بهره‌بردار انتخاب شده است و به چرخه خدمت‌رسانی افزوده می‌شود، تصریح کرد: خوشحال هستیم که گامی برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم برداشتیم و امیدوارم بتوانیم پروژه‌های بعدی سازمان را باقدرت و سرعت بیشتری پیش ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۰:۰۵

شهربهارستان بابیش از۱۰۰ هزارنفرجمعیت بیش از سپاهان شهر نیاز به بازار روز دارد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۴:۳۵

شهر بهارستان، کاری به اصفهان نداره، شهر و شهرداری جدا از اصفهان داره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۲:۱۶

سلام متاسفانه بهارستان با جمعیت دو یا سه برابری سپاهانشهر، نه بازر روز کوثر دارد، نه بازار میوه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۰۰:۰۸

ازنگاه مقامات استانی،انگار سپاهانشهر نسبت به بهارستان از ارجحیت خاصی برخوردار هست چرا که بهارستان نه بازار کوثر داره و نه هیچ بازار میوه ای اما تا چشم کار میکنددر بهارستان سوپرمارکت و میوه فروشی وجود داره.!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۰۷:۳۷

به نظر من این بازارچه ها آسیب بزرگی به اون بندگان خدایی که مغازه دار هستند و خرج خانواده میدن میزنه‌.اول برای بهارستان ی سری موقعیت کاری و کارخونه بزنید برای جوون هاش و اداراتش استخدامی از خود بهارستان داشته باشه که قدرت خرید مردم بره بالا. واقعا کار و کاسبی توی بهارستان اصلا خوب نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۸

خدا کنه مثل اون جای قبلیشون نباشه اونجا که آش کشک خاله بود میوه هاش یه تعداد میوه بی کیفیت و افتضاح میزاشتن اگر دوست داشتی میخریدی اگر نه برو از میوه فروشی‌های سپاهان شهر ۴ برابر قیمت بخر. از پرسنل هم نگم‌که صدی نود بی اعصاب و بدون رعایت احترام با اخم و بداخلاقی اونجا بودن که یه جوری رفتار میکنن و میگن خسته هستیم آنگاه نه انگار کارخودشونه و دارن براش حقوق میگیرن برای من که مفتی کار نمی‌کنن.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۹

لطفا به شهر بهارستان هم رسیدگی کنید. واقعا نیاز به برخی امکانات رفاهی و فروشگاه و بازار و .... داره