• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402110403118
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان خبر داد

۱۸درصد بازنشستگان کهگیلویه و بویراحمد را مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می‌دهند

۱۸درصد بازنشستگان کهگیلویه و بویراحمد را مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می‌دهند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ درصد از بازنشستگان این سازمان را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می دهد.

«رسول چراغ سحر» در نشست هم اندیشی مشاغل سخت و زیان آور در اداره کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه از مجموع دو میلیون و ۷۰۰هزار بازنشسته این سازمان تا پایان خرداد ماه امسال، ۶۰۰ هزار نفر با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند و ماهانه از این سازمان حقوق دریافت می کنند، افزود: ۱۱هزار نفر از بازنشستگان استان معادل ۱۸ درصد را مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می‌دهند.

وی اظهارکرد: در مجموع ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان بازنشسته ، یک میلیون و ۶۳۶ هزار بازمانده و ۱۴۶ هزار نفر نیز ازکارافتاده کلی هستند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ماهانه حدود ۳۱ هزار پرونده به تعداد مستمری بگیران این سازمان در کشور افزوده می شود.

چراغ سحر با بیان اینکه ماهانه ۳۷ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می شود، تصریح کرد: هزینه های تعهدات بلند مدت این سازمان در سال جاری ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته (۱۴۰۱) افزایش یافته است.

وی متناسب سازی حقوق بازنشستگان، مشاغل سخت و زیان آور، بازنشستگی های پیش از موعد، بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه و آرای محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف ادارات کار را از مهم ترین دلایل افزایش چشمگیر این هزینه ها عنوان کرد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در ۱۰ سال گذشته ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

چراغ سحر اظهارکرد: حدود ۲۵ درصد از کل بازنشستگان این سازمان تنها بین ۱۰ تا ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده اند که نشان دهنده افزایش چشمگیر هزینه ها به نسبت منابع و ورودی های صندوق سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی حفظ و صیانت از نیروی انسانی، ایمن سازی شرایط محیط کار و حذف و کاهش صفت سخت و زیان آوری با توجه به لزوم به کارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و فنی را از مهم ترین اهداف قوانین و مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور برشمرد و بیان کرد: با این حال، به دلیل برخی اعمال سلایق، روزانه به تعداد این مشاغل افزوده می شود که این امر، خروج زودهنگام نیروی کار از چرخه اشتغال و تولید و اشتغال مجدد بعد از بازنشستگی و تحمیل هزینه های مضاعف به صندوق تامین اجتماعی را در پی دارد.

«نوذر شبرنگ»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: همه ما عضو یک مجموعه هستیم اما در جایگاه متفاوت قرار داریم و به نوعی در مسندی هستیم که حکم قضاوت را دارد و باید طوری در چارچوب قانون اقدام به صدور رای کنیم که خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، وی افزود: با توجه به حجم بالای کار و کثرت پرونده های مشاغل سخت و زیان آور باید در جهت بهبود روند و فرآیند رسیدگی صحیح و عادلانه اقدام مؤثر صورت پذیرد.

گفتنی است که نشست یک روزه هم اندیشی در باره مشاغل سخت زیان آور با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در اداره کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha