• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110906661
  • خبرنگار : 50667

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

حل مشکل ناترازی گاز با اجرای طرح‌های بهینه سازی میسر است

حل مشکل ناترازی گاز با اجرای طرح‌های بهینه سازی میسر است
تلاش برای رفع توامان ناترازی منابع و مصارف گازاستان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از برگزاری نشست شورای انرژی استان با هدف هماهنگی حداکثری و تعامل لازم در راستای رفع توأمان ناترازی منابع و مصارف گاز خبر داد.

ابوالقاسم عسکری مدیرعامل این شرکت از برگزاری جلسه فوق العاده شورای انرژی استان با دستور کار مدیریت مصرف گاز صنایع و نیروگاه های اصفهان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با حضور مدیران کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری و مدیر عاملان شرکت های برق و گاز استان و نیروگاه شهید منتظری و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست، خبر داد و افزود: این نشست با هدف هماهنگی حداکثری و تعامل لازم در راستای رفع توأمان ناترازی منابع و مصارف گاز و همچنین تداوم فعالیت موثر صنایع و نیروگاه های استان برگزار گردید.

عسکری افزود: طی جلسه برگزار شده مدل مدیریتی پیش بینی مصارف گاز تا پایان سال، مصرف و محدودیت مصرف گاز با توجه به نرخ رشد مصرف گاز، ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی امکان استفاده از سوخت دوم، تداوم تولید بخش صنعت، واحدهای تولیدی و کشاورزی، پایداری توزیع گاز و برق، بررسی میزان تاب آوری صنایع طراحی شده و هماهنگی های استانی به منظور مدیریت مصرف گاز انجام می پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه ابلاغیه های دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران به منظور مدیریت یکپارچه سازی شبکه گاز در کشور ضروری است افزود: با تشکیل شورای انرژی استان و بررسی ملاحظات درون استانی، مدیریت استانی مصرف گاز و مدیریت ملی تولید و توزیع گاز هم راستا شده و از پیامدهای ناترازی گاز می کاهد.

عسکری با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز در میان کلیه مشترکین صنعتی، کشاورزی، خانگی، اداری و تجاری افزود: حل مشکل ناترازی از طریق افزایش تولید گاز نیازمند منابع ارزی و ریالی زیادی است در حالی که با مصرف بهینه گاز و اجرای طرح های بهینه سازی نظیر بهینه سازی موتورخانه ها، از رده خارج کردن بخاری های کم بازده، توجه به اجرای دقیق تر مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و طرح های افزایش بازدهی، بازیافت حرارت و ارتقای تکنولوژی صنایع با سرعت بیشتر و هزینه کمتر می توان معضل ناترازی گاز را حل نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران طرح های تشویقی را برای استفاده از سوخت دوم از جمله SNG، CNG  وLNG، ایجاد بستر بازار بهینه انرژی، فراخوان سرمایه گذاری تامین و توزیع بخاری های پربازده و تشویق تعرفه ای برای مشترکین خانگی و غیرخانگی و طرح های بهینه سازی موتورخانه ها و ...از جمله آنها هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، وی از کلیه مشترکین و صنایع و سرمایه گذاران خواست تا با بهره گیری از طرح های فوق الذکر ضمن ایجاد بستر تداوم خدمات از مشوق های تعیین شده نیز بهره مند گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha