• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111511140
  • خبرنگار : 50047

سرکنسول ترکیه در مشهد:

ظرفیت‌های اقتصادی خراسان شمالی برای ما مهم است

ظرفیت‌های اقتصادی خراسان شمالی برای ما مهم است

ایسنا/خراسان شمالی سرکنسول ترکیه در مشهد وجود اشتراک‌های فرهنگی و به‌ویژه توریسم سلامت خراسان شمالی را از ظرفیت‌های قابل توجه برای تبادل و همکاری دانست.

 سینان جم باش، سرکنسول ترکیه در مشهد امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ماه) در دیدار با محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: پتاسیل‌های خراسان شمالی را بررسی کردیم، ظرفیت‌های اقتصادی این استان برای ما مهم است. از لحاظ فرهنگی، بجنورد به‌واسطه وجود صنایع دستی‌، قوی تلقی می‌شود. بنابراین هیأت‌های تجاری و اقتصادی ترکیه را برای سفر به این منطقه تشویق و ترغیب خواهیم کرد.

وی وجود آرمان‌های انسانی و فرهنگ مشترک را موجب تسهیل بسیاری از امور ارزیابی کرد.

او بر لزوم همکاری در حوزه اجرای طرح‌های موسیقی، تأسیس دانشگاه، ایجاد نمایشگاه بین‌المللی در راستای همکاری سیستماتیک‌تر و گردشگری سلامت تاکید کرد و افزود: می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های بیشتری را انجام دهیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر لزوم توسعه گردشگری، توریسم سلامت، افزایش صادرات و برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها تاکید کرد و با اشاره به بخشی از قابلیت‌های این استان، گفت: خراسان شمالی در بخش دام و طیور سرآمد و تامین‌کننده گوشت برخی استان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سیاست رئیس جمهوری برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است، افزود: در مسیر عمل به سیاست‌های رئیس جمهوری خراسان شمالی به ۳۸ کشور صادرات دارد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه پتانسیل‌های مختلف در تأمین خشکبار داریم، اظهار کرد: امیدواریم ارتباط با کشورهای مختلف برای افزایش صادرات فراهم شود.

وی گفت: این استان صنایعی قوی مانند پتروشیمی، فولاد و آلومینا دارد و با توجه به اینکه ترکیه دوست دائم ایران است این همکاری در صنایع هم وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی به توانمندی‌های این استان در بخش صنایع دستی اشاره و بیان کرد: به کشورهای استرالیا و آلمان صادرات داشته‌ایم و امیدواریم زمینه ارتباط خوبی با ترکیه برای این حوزه برقرار شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه مشترکات فرهنگی و قومی ایران با ترکیه بسیار است، گفت: نقاط گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که امیدواریم توسعه گردشگری در این سفر مد نظر قرار گیرد. البته ارتباطات دانشگاه‌ها و توریسم سلامت هم می‌تواند دستاورد این سفر باشد.

وی افزود: پارک سالوک و گلستان می‌تواند زمینه همکاری زیست‌محیطی را بین خراسان شمالی و ترکیه فراهم کند.

در این دیدار، پیشنهاد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای ترکیه با توجه به ظرفیت‌های مشترک مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha