• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111511194
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان:

بیش از ۶۰ درصد زنجانی‌ها سهام عدالت دارند

بیش از ۶۰ درصد زنجانی‌ها سهام عدالت دارند

ایسنا/زنجان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان زنجان سهام‌دار سهام عدالت هستند.

محمدرضا نادری امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) در حاشیه جلسه برگزاری انتخابات شرکت تعاونی سهام عدالت استانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد سهامداران سهام عدالت استان مدیریت سهام خود را بر عهده شرکت‌های تعاونی قرار داده‌ و روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: سهامداران به دو شکل در استان هستند برخی‌ مدیریت دارایی خود را به طور مستقیم بر عهده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی این است که حقوق به حق مردم در بحث سود سهام عدالت پرداخت شود و مردم بتوانند از آورده سود این سهام که در نزد شرکت‌های بزرگ قرار دارد، منتفع شوند، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی استان باید قبل از برگزاری مجمع به حد نصاب برسند، امیدواریم این اقدام تا آخر ماه اتفاق بیفتد.  

این مسئول تشریح کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس انجام شد، استان زنجان به همراه یکی از استان‌های دیگر به عنوان پایلوت برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شد و امیدواریم این مجمع در اسرع وقت برگزار شود.  

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان تصریح کرد: ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر دولتی که در مرحله واگذاری سهام عدالت مردم سهامداران آن‌ها هستند شامل شرکت‌های مهمی مانند ایران‌خودرو، آلومینیوم ایران، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت و پارس‌سویچ زنجان، شرکت‌های پالایشگاهی، حمل و نقل از جمله این شرکت‌ها هستند.

نادری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت‌های تعاونی بتوانند از بابت سهام عدالت، حق مردم را بگیرند و هم اینکه بتوانند در قالب‌ سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دیگر به مردم کمک‌کننده باشند،خاطرنشان کرد: ما این دغدغه را داریم که مردم این مجمع را جدی بگیرند و به مجمع با حضور حداکثری و به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha