• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402112417074
  • خبرنگار : 50598

جشنواره موسیقی فجر از فردا در استان مرکزی آغاز می شود

جشنواره موسیقی فجر از فردا در استان مرکزی آغاز می شود

ایسنا/مرکزی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی ۲۵ تا ۲۷ بهمن در فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار می‌شود.

آرزو حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره موسیقی فجر در جهت توسعه عدالت محوری در کشور و با این هدف که تمام هنرمندانی که در سراسر کشور در زمینه موسیقی فعال هستند بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند، همزمان با جشنواره کشوری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اولین جشنواره موسیقی فجر در استان مرکزی است که به این شکل برگزار می‌شود، افزود: در سال ۱۳۹۷ یک جشنواره موسیقی در بهمن ماه برگزار شد ولی به این شکل و قالب نبود.

حیدری با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از یکم تا ۱۷ بهمن ماه منتشر شده بود، گفت: ۱۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی اولیه تعداد ۵۵ اثر به بخش رقابتی راه پیدا کردند و پس از رقابت در سه روز، نفرات برتر مشخص شده و در روز اختتامیه لوح تقدیر و جایزه دریافت می‌کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بخش رقابتی شامل دو بخش سازهای ایرانی(سنتور، تار و سه تار) و سازهای کلاسیک غربی(پیانو، ویلن و گیتار) است که شامل ۵۵ اثر و با حضور ۳۲ نوازنده خانم و ۳۳ نوازنده آقا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی اجراها در فرهنگسرای آئینه رایگان است، گفت: ۱۳ اثر نیز در بخش غیر رقابتی اجرا می‌شود که شامل دو گروه‌نوازی گروه‌های «ناز و نغمه» به سرپرستی سید صادق موسوی و «نی‌ریز» به سرپرستی علیرضا مرادیان و ۱۱ تک‌نوازی مربوط به برگزیدگان کودک و نوجوان با استعداد است.

حیدری اضافه کرد: در مجموع ۳۵ اجرا در بخش موسیقی ایرانی(رقابتی و غیر رقابتی) و ۳۱ اجرا در بخش موسیقی کلاسیک(رقابتی و غیر رقابتی) در طول سه روز جشنواره انجام می‌شود، همچنین چهار نوبت اجرای صحنه‌ای با حضور «روزبه بمانی» در روز ۲۶ بهمن و «علی یاسینی» در روز ۲۹ بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری ستارگان شهر اراک برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان در روز جمعه ۲۷ بهمن در فرهنگسرای آیینه اراک با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن موسیقی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، زمان بندی اجراهای بخش رقابتی و غیر رقابتی جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی به شرح زیر است:

جشنواره موسیقی فجر از فردا در استان مرکزی آغاز می شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha