• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112618787
  • خبرنگار : 50444

برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی اعلام شد

برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی اعلام شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دومین روز از سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی امشب با روی صحنه رفتن گروه موسیقی «دلژین» به سرپرستی «مریم کلاته» در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن برگزار می شود.

تقی صادقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز قرار است ۱۰ گروه به اجرای موسیقی مقامی بپردازند که شامل دلژین به سرپرستی مریم کلاته، آوات به سرپرستی سامان فیروزه، ژیار به سرپرستی مجید کلابی، جرگلان به سرپرستی صفر محمدی، آوین به سرپرستی علیرضا اسلامی، دلنوازان به سرپرستی محمد حسن پور، دایان به سرپرستی سید هاشمی شجاعی، شیلان به سرپرستی وحید طاهری و همچنین گروه نغمه شاه‌جهان به سرپرستی مظاهر حدادیان می شود. همچنین تک نوازی محمد گل افروز، حشمت رهنما، مهدی گوهری، رحیم رضایی، سهراب خاکسار نیز انجام می شود.

وی بیان کرد: دیشب در نخستین  شب از اجرای جشنواره موسیقی فجر، در بخش موسیقی سنتی هفت گروه شامل «هزار و یک شب» به سرپرستی «حبیب ولی پور»، گروه «راه و آه» به سرپرستی «سیاوش حسین زاده»، گروه «همای» به سرپرستی «احمد وحدانی»گروه «رامتین» به سرپرستی «دانوش جباری»، نی و دف بانوان همای، گروه «فروغ» به سرپرستی «نوید نجاتی» و گروه «غوغا» به سرپرستی «شایان آدینه زاده» درکنار تک نوازی «طاهر اقطابی» روی سن به هنرنمایی پرداختند.

وی افزود: تجلیل از سه پیشکسوت عرصه موسیقی سنتی استان از دیگر بخش‌های در نظر گرفته در شب نخست این رویداد هنری بود و هنرمندان رشته های موسیقی پاپ نیز بیست و هفتم بهمن به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

هنرمندان هر روز در ۱۰ سانس از ساعت ۱۸ الی ۲۲ برای علاقه‌مندان به موسیقی اجرا خواهند داشت.

سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی  که با اجرای ۲۴ گروه و پنج تک نواز استان در سه بخش سنتی، مقامی و پاپ از دیشب در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز به کار  کرده است، تا بیست و هفتم بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha