• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402112819491
  • خبرنگار : 50598

جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی به کار خود پایان داد

جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی به کار خود پایان داد

ایسنا/مرکزی جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، شامگاه گذشته، ۲۷ بهمن در آئین اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: ایران اسلامی با بیشترین تنوع قومیتی، اشکال و انواع مختلفی از موسیقی را دارد و استان مرکزی نیز مفاخر و مشاهیر بسیاری در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه جاودانگی، در هنر و موسیقی تعریف می‌شود، گفت: موسیقی روح و روان انسان را پرورش می‌دهد و هرجا آرامش و آسایش و نوآوری وجود دارد به دلیل وجود موسیقی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی زادگاه و خاستگاه بزرگان حوزه موسیقی است و امیدواریم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان ادامه پیدا کند چراکه این حوزه نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به جایگاه والای موسیقی اصیل ایرانی در جهان گفت: ما به هنر مردم خود افتخار می‌کنیم و معتقدیم هر اتفاقی در کشور با هنر آمیخته شود، رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند.

نظری با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند تصریح کرد: هر فردی که به دنبال افتخارآفرینی و امنیت کشور است بایستی در انتخابات شرکت کند و از نظام جمهوری اسلامی حمایت کند.

حسین محمودی‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار به صورت رقابتی در استان مرکزی انجام شد و ۵۵ اثر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی طی ۳ روز اجرا شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌ دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدالت فرهنگی در تمام استان‌هاست، افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان‌ و نوجوان و افزایش نشاط و انگیزه در بین هنرمندان برگزار شد.

محمودی‌فر با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش سازهای ایرانی و کلاسیک، تصریح کرد: وظیفه وزارت ارشاد، حفاظت و حمایت از موسیقی سنتی و محلی است و بر اساس سیاست‌های جدید، در این دوره از جشنواره برای اولین بار بخش موسیقی کلاسیک و پاپ نیز اضافه شد و هنرمندان به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از شاخصه‌هایی که ارتباط مستقیم با نشاط اجتماعی دارد، اجرا و تولید موسیقی است که استان مرکزی از این امر مستثنی نیست و همواره برنامه‌ها و کنسرت‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود.

محمودی‌فر با تاکید بر اینکه موسیقی سنتی، ریشه در آداب و فرهنگ ما دارد اظهار کرد: موسیقی زبانی بین‌المللی است و بایستی قدردان هنرمندان خود باشیم و موسیقی اصیل ایرانی را در زندگی خود وارد کنیم.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر اعلام شد:

بخش رقابتی:

ساز سنتور رده سنی نوجوانان: پوریا کاج رتبه سوم، آرش جاوید مهر و هستی سلیمانی رتبه دوم مشترک، سوگند قنبریان رتبه اول.

ساز سنتور رده سنی بزرگسالان: حسن نوشادی رتبه سوم، محمد باقری و ثنا عزیزی رتبه دوم مشترک، مبین لطیفی رتبه اول.

ساز تار رده سنی بالای ۱۵ سال: بیتا عربی و محمدمهدی خانمحمدی رتبه سوم مشترک، محسن نوری رتبه دوم، نیایش ناظری‌پور رتبه اول.

ساز سه‌تار رده سنی بالای ۱۵ سال: سید علی کاشانی رتبه اول.

ساز پیانو رده سنی نوجوانان: نیکا میرزا احمدی رتبه سوم، ساغر ملکی رتبه دوم، یاسمن چراغی رتبه اول.

ساز پیانو رده سنی بزرگسالان: آرمان میرطیبی رتبه دوم، پیمان فتحیان رتبه اول.

ساز گیتار رده سنی نوجوانان و جوانان: آرمین رنجبری و دانیال ارجمندی رتبه سوم مشترک، در این بخش داوران اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانستند.

ساز ویلن: محراب معطی رتبه سوم.

بخش غیر رقابتی:

برگزیده کودک، ساز سنتور: نرگس سیاحی

برگزیدگان کودک، ساز تار: رادین فلاحی و نیکان مشهدی

برگزیدگان کودک، ساز سه تار: نازنین خسرونژاد، امیرعلی وکیلی برگزیده کودک

برگزیده کودک، ساز پیانو: مهرسا فضلی‌پور

برگزیده کودک، ساز گیتار: مهدیس بهنام‌فر

برگزیدگان بزرگسال، ساز گیتار: محمد ولیان، مهیا راهپیما

برگزیدگان کودک و نوجوان، ساز ویلن: زیتون بحرانی‌پور، شهرزاد عباسی و آرمین آنجفی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha