• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402120503139
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان‌غربی:

ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و بخش خصوصی افزایش یابد

ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و بخش خصوصی افزایش یابد

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت و بخش خصوصی برای افزایش بهره‌وری بیشتر شود.

محمدصادق معتمدیان، ۵اسفندماه در نشست مشترک با اعضای هیأت‌رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اهمیت جایگاه این دانشگاه در تربیت نیروی کار فعال، افزود: براساس آمارهای موجود، تعداد اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای بسیار بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، خاطرنشان کرد: بر اساس تکالیف قانونی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، باید به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: یکی از خلأهای امروز استان، عدم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کارآموزی فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای، اضافه کرد: امکانات بخش خصوصی استان در حوزه مهارت آموزی، در برخی موارد بیشتر از امکانات دولتی بوده و می تواند در کمک‌های آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال، افزود: در راستای گسترش اشتغال‌زایی استان، آماده کمک به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: متاسفانه جایگاه خوبی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه در سطح کشور وجود ندارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه‌ای با نگاه بلندمدت تدوین شود، افزود: این طرح جامع سریع آماده شود تا در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبارات لازم برای اجرای آن تامین شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌ها نیز دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی ماهر، بیشتر فعال شوند تا بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha