• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402121712626
  • خبرنگار : 50645

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی:

پیدا کردن کار معقول برای نخبگان از مهاجرت آنها جلوگیری می کند

پیدا کردن کار معقول برای نخبگان از مهاجرت آنها جلوگیری می کند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی آموزش عالی کشور این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی به هیچ صنعتی وارد نمی شوند و اگر هم وارد می شود توانمند نیستند که این امر یک ضعف بزرگ برای دانشجویان است.

محمد علی‌اکبری روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در حاشیه همایش اقتصاد پلتفرمی و تولید بدون کارخانه در تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ضرورت حفظ نخبگان علمی در کشور و جلوگیری از مهاجرت آنان، افزود: اقدام مهمی که می‌توان انجام داد پیدا کردن کار معقول برای نخبگان است تا با توجه به توانمندی هایشان بتوانند کار درست انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید توانمندی دانشجو در دوران تحصیل متناسب با بیرون دانشگاه افزایش یابد نه اینکه بتوانند در دانشگاه خوب مساله حل کند بلکه باید مساله بیرون از دانشگاه و صنعت را حل کنند، ادامه داد: علت موفقیت دانشجویان کامپیوتر در این است که یک حالت خودگردان دارند و می توانند با یک کد نویسی حتی با خارج از کشور کار کنند و توانمندی خود را افزایش دهند.

علی اکبری گفت: در صورتی که کار خوب و حقوق خوب برای نخبگان وجود داشته باشد دلیلی برای رفتن و مهاجرت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به دنبال ایجاد دانشکده هایی است که متناسب با نیاز جامعه باشد، گفت: برای مثال دانشکده شیمی دانشکده ای رشته محور است باید دانشکده شیمی که در نفت، غذا، دارو فعال است ایجاد شود تا دانشجو شیمی متناسب با علاقه اش، کار کاربردی یاد بگیرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در این راستا هفت دانشکده از جمله ساخت و تولید قطعات صنعتی، هوش مصنوعی - فضای مجازی، معدن- انرژی و نفت با توجه به نیاز کشور در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: باید با بیرون دانشگاه ارتباط برقرار کنیم و آموزشها و دوره ها متناسب با نیاز آنها انجام شود تا دانشجو پس از فارغ التحصیلی بتواند کار کند و حتی  کارآفرین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha