• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403011406255
  • منبع : نمایندگی گلستان

روحانی اهل سنت گلستان:

حضرت علی (ع) نور چشم اهل سنت و فخر جهان اسلام است

حضرت علی (ع) نور چشم اهل سنت و فخر جهان اسلام است

ایسنا/گلستان امام جمعه اهل سنت قازانقایه مراوه تپه، حضرت علی(ع) را نور چشم اهل سنت دانست و گفت: این امام معصوم با رشادت ها و مجاهدت های خود بزرگترین خدمات را به حضرت محمد (ص) و دین مبین اسلام داشتند.

آخوند ناصر محمد قزل در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حضرت علی (ع)  داماد گرامی پیامبر بزرگ اسلامی است که از کودکی در دامان پرمهر رسول اکرم (ص) پرورش یافته و مزین به تمامی اخلاق نیکو و خصوصیات ارزشمند رسول گرامی اسلام است.   
 
وی با اشاره به اینکه اهل سنت گلستان احترام به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و صحابه پیامبر گرامی اسلام را بر خود واجب می‌دانند، گفت: حضرت علی (ع) اهل بیت پیامبر و یکی از صحابه بزرگ و نزدیک‌ ایشان بودند که خدمات کم نظیر و ارزشمندی را برای گسترش و بسط اسلام داشتند. 
 
امام جمعه اهل سنت قازانقایه مراوه تپه ادامه داد: خوارج که از دشمنان حقیقی اسلام بودند و با تفرقه‌اندازی در صفوف مسلمین و خیانتی که داشتند ناحق را به جای حق قالب کرده، فرق مبارک حضرت علی (ع) را در روز ۲۱ ماه رمضان شکافته و ایشان را به شهادت رساندند. 
 
آخوند قزل با بیان اینکه به روایت اهل سنت حضرت علی (ع) یگانه زمان خود و پدر یتیمان بودند، گفت: حضرت علی (ع) در عین حال که یتیمان کوفه را در نهایت مهر و عطوفت سرپرستی می‌کرد در میدان جنگ یار و یاور پیامبر و به تعبیرایشان اسدالله و اسدالرسول بود. 
 
این روحانی اهل سنت ادامه داد: حضرت علی (ع)  در تعابیر اهل سنت بزرگترین سردار عالم بود که شبانه روز با تمام وجود خود را در جهت نشر و معارف دین اسلام وقف کرد و توانست گام‌های بزرگی در جهت اعتلای دین اسلام بردارد. 
 
وی با تأکید اینکه حضرت علی (ع) و ائمه اطهار نور چشم و عزیز دل ترکمن‌های گلستان هستند، گفت: مردم این منطقه فرزندان خود را به نام مبارک علی، علیرضا، ‌امیر علی و امثال آن نامگذاری کرده و به این وسیله ارادت خود را به این امام همام ابراز می‌کنند. 
 
امام جمعه اهل سنت قازانقایه مراوه تپه، اطعام دهی، ختم قرآن و صدقه دادن در ایام شهادت حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه‌ها ترکمن‌های اهل سنت گلستان برای عرضه به این امام معصوم برشمرد و افزود: ترکمن‌های گلستان در شب شهادت حضرت علی (ع) قرآن را ختم کرده و اجر معنوی آن را به امام مظلوم هدیه می‌کنند. 
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha