• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020201601
  • خبرنگار : 30147

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد

بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳/بیمارستان جدید به شهرهای زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد

بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳/بیمارستان جدید به شهرهای زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان منتظر دریافت ماده ۲۳ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

رضا احمدی امروز، ۲ اردیبهشت در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارتخانه بهداشت صادر شده به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بیمارستان جدید تعلق نخواهد گرفت که این موضوع باعث ایجاد مشکلات جدی شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان منتظر دریافت ماده ۲۳ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، بیان کرد: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان در پیچ و خم بخشنامه‌های وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه «بهلول» این دانشگاه در وسعت ۳۰۰۰ متر مربع شامل تخت‌های بستری، بخش سوختگی و ناباروری نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی در خصوص وضعیت بخش سوختگی این مرکز گفت: بخش سوختگی این دانشگاه به یک بخش تخصصی با ۳۴ تخت تبدیل شده که شامل ۲۶ تخت روانپزشکی، ۶ تخت برای سوختگی و یک بخش هم برای ناباروری با سطح دو است.

احمدی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای بخش سوختگی ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اذعان کرد: تاکنون فقط ۲۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است. البته پروژه‌های این بخش برای اینکه از حمایت‌های لازم برخوردار شوند باید ماده ۲۳ را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت کار در بخش سوختگی به هیچ عنوان متوقف نشده و پروژه فعال و اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است، عنوان کرد: بخش سوختگی بیمارستان بهلول به یک بخش تخصصی تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه به نتایج طرح ملی غربالگری که سال گذشته، برای بالای ۹۲ هزار نفر از جمیعت بالای ۱۸ سال این شهرستان اجرا شد اشاره کرد و گفت: نتایج نشان داد که ۱۷ هزار نفر فشار خون بالا داشته که ۱۶۴۵ نفر آن‌ها برای پرفشاری نیاز به درمان داشتند. همچنین از جمله سایر نتایج این طرح شناسایی ۷۰۵۳ نفر مبتلا به دیابت بود که ۵۳۶ نفرشان به درمان احتیاج داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha