• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403021812674
  • خبرنگار : 50123

افزوده شدن رشته موسیقی به رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا در چهارمحال و بختیاری

افزوده شدن رشته موسیقی به رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی رشته موسیقی در هنرستان هنرهای زیبای استان، گفت: این مرکز آموزشی از مهر امسال پذیرای هنرجویان رشته موسیقی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی اظهار کرد: با اضافه شدن رشته موسیقی به مجموع رشته‌های تحصیلی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در شهرکرد، این مرکز آموزشی از مهر ۴۰۳ در سه رشته، هنرجو می‌پذیرد.

وی جایگاه ویژه چهارمحال و بختیاری در موسیقی مقامی و سنتی و استقبال مطلوب علاقه‌مندان از آموزشگاه‌های موسیقی استان را یادآور شد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شاخصه‌های موجود، این رشته تحصیلی با افزایش آمار متقاضیان روبه‌رو شود که در این صورت با برگزاری آزمون ورودی برای پذیرش هنرجویان در هنرستان هنرهای زیبای استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

فرجی تصریح کرد: پذیرش هنرجو در هنرستان هنرهای زیبای استان، آزاد است و دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در این مرکز می‌توانند در زمان مقرر برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این مرکز آموزشی واقع در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد مراجعه کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرستان پسرانه هنرهای زیبای استان از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با پذیرش هنرجو در رشته سینما در شهرکرد آغاز کرده است، افزود: مجوز جذب هنرجو در رشته‌های گرافیک و تئاتر نیز در سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای این مرکز آموزشی صادر شد که با توجه به تغییرات و ضوابط آموزشی جدید، رشته گرافیک از دایره رشته‌های تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا خارج شد و این هنرستان در سال تحصیلی آینده با آموزش سه رشته تحصیلی هنری، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

فرجی در خصوص راه‌اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در استان نیز گفت: مجوزهای لازم در این رابطه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شده است که در صورت تأمین مکان آموزشی مناسب، این هنرستان نیز در مرکز استان فعال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha