• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403021913625
  • خبرنگار : 30147

بخشدار سرولایت:

اهالی روستاهای سرولایت خواستار عدالت ارتباطی هستند

اهالی روستاهای سرولایت خواستار عدالت ارتباطی هستند

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت گفت: اهالی روستاهای سرولایت خواستار عدالت ارتباطی هستند.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا از وجود ۲ دهستان با ۴۰ روستا در این بخش خبر داد و افزود: متأسفانه ۳ روستا فاقد خطوط ثابت، ۲ روستا فاقد هرگونه خطوط همراه و بیش از ۶ روستا هنوز دارای نسل دوم اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه در برخی مسیر جاده‌های روستایی کوهستانی اصلاً پوشش تلفن همراه و ارتباطی نداریم، تصریح کرد: برخی روستاها به‌صورت مشترک از یک سایت، دکل و منبع، تغذیه می‌شوند که در زمان قطعی برق و بارندگی‌ها با قطعی ارتباط مخابراتی نیز مواجه‌ایم.

بخشدار سرولایت در ادامه از نصب دکل ایرانسل در نوک قله با همکاری دهیاری گاوکش سرولایت خبر داد و گفت: تلاش برای توسعه و رفع مشکل ارتباطات روستایی توسط این بخشداری ادامه دارد.

وی در ادامه خواستار ایجاد عدالت ارتباطی در روستاهای سرولایت و بهره‌مندی ساکنان روستاها از خدمات توسعه‌ای ارتباطات سیار شد.

صدیقی افزود: وزارت ارتباطات برای پیشبرد توسعه ارتباطات روستایی گاهی مجبور است جاده بکشد، برق بیاورد و سایت مخابراتی را روی قله کوه احداث کند. توسعه ارتباطات در محور برزنون- گاوکش از توابع بخش سرولایت نیشابور از کارهای سختی بود که با پیگیری‌های مستمر بخشدار سرولایت برای این روستای دورافتاده در حال انجام است.

وی عنوان کرد: سایت‌هایی ‌که برای توسعه ارتباطات روستایی ساخته می‌شوند گاهی در مسیرهای سخت و صعب‌العبور واقع می‌شوند که برای آماده کردن نقطه‌ای که دید رادیویی مناسب برای نصب دکل را دارد باید جاده‌ای احداث شود، گاهی باید برق تأمین شود و گاهی باید تجهیزات را تا نوک قله یک کوه رساند.

بخشدار سرولایت افزود: محور برزنون- گاوکش جزو مناطقی بود که ساکنان آن حتی به نسل دوم اینترنت نیز دسترسی نداشتند و برای تأمین اینترنت، قبلاً یک سایت در این منطقه نصب شده که بدون استفاده باقی مانده است.

نماینده عالی دولت در سرولایت خاطرنشان کرد: روستای گاوکش در جایی شبیه دره قرار دارد و از آنجایی که دید انتقال رادیویی آن برای احداث سایت‌ها مناسب نبود باید در ارتفاع بالا دکل احداث شود که با پیگیری و همت دهیار روستا و هماهنگی با پیمانکار این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اکثر روستاهای بخش سرولایت کوهستانی بوده و نقاط رادیویی کور فراوانی دارند از این رو باید لینک‌ها و دکل‌های رادیویی ارتباطی منطقه تقویت بشود، ایجاد عدالت ارتباطی در روستاهای سرولایت و بهره‌مندی ساکنان روستاها از خدمات توسعه‌ای ارتباطات سیار را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha