• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022215419
  • خبرنگار : 50662

بازماندگان از تحصیل در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند

بازماندگان از تحصیل در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حوزه اجتماعی و توانبخشی علل و عوامل بسیاری باعث ترک تحصیل افراد می‌شود که اقداماتی نیز در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حوزه اجتماعی در سال جاری تعداد ۷۵ کودک بازمانده از تحصیل در دفتر امور آسیب دیدگان شناسایی و ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۴۴ کودک در مراکز مداخله در بحران و ۳۱ کودک در مراکز کودکان کار و خیابان شناسایی شدند.

وی در خصوص علل بازماندگان از تحصیل بیان کرد: نداشتن خانواده موثر، اعتیاد و بدسرپرستی، عدم همکاری والدین در پیگیری‌های تحصیلی، عدم علاقه به تحصیل و اشتغال به کار از عوامل بازماندگی از تحصیل است.

شرفی با بیان اینکه در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی انجام شده است، گفت: پیگیری مرکز حمایتی آموزشی و مرکز کودکان کار و خیابان و مددکاران مراکز مداخله در بحران ها از خانواده و مدرسه در راستای بازگشت به مدرسه که امسال ۸ نفر از کودکان کار و خیابان و ۱۰ نفر از شناسایی های مداخله در بحران به تحصیل بازگشتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: انتقال کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با احکام قضایی به مراکز نگهداری و ثبت نام این کودکان در مدارس با پیگیری مددکاران مراکز، درمان اعتیاد و ساماندهی کودکان و پیگیری تحصیل آن‌ها، برگزاری کلاس‌های تقویتی و سواد آموزی با همکاری آ.پ در مراکز نگهداری آسیب‌ها، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زنان سرپرست خانوار جهت رفع دغدغه های مالی و پیشگیری از ترک تحصیل و توزیع لوازم تحریر بین کودکان بازمانده که به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به تحصیل نبوده‌اند.

شرفی گفت: در حوزه توانبخشی نیز ۳۸۰ نفر از معلولین تحت حمایت حوزه توانبخشی بازمانده از تحصیل هستند که نزدیک به ۳۰۰ نفر این افراد به دلیل شدت بالای معلولیت، چند معلولیتی، سی پی و ذهنی شدید قادر به تحصیل نیستند و در واقع آموزش پذیر نیستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص علل بازماندگی از تحصیل در حوزه توانبخشی تصریح کرد: نبود مدرسه استثنایی در محدوده زندگی، نبود مدرسه تلفیقی در محدوده زندگی، پذیرفته نشدن در آزمون سنجش آموزش و پرورش، عدم همکاری آ.پ با خانواده و مددجو، مردودی مستمر در پایه‌های آموزشی مدرسه، مشکلات اقتصادی خانواده، مشکلات فرهنگی و نگرشی و نبود امکانات ایاب و ذهاب برای رفتن به مدرسه از عوامل بازماندگی از تحصیل محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته با همکاری یونیسف در منطقه سربیشه و زیرکوه تعداد ۶۰ کودک معلول مناطق صعب العلاج را به کمک تسهیل‌گران به تحصیل بازگشتند و در سال جاری نیز لوازم تحریر، میز و صندلی، بازی های تقویت هوش و حافظه و... بین این کودکان توزیع شد و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به کودکان معلول از اقدامات انجام شده در حوزه توانبخشی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha