• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022215436
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر ستاد مردمی‌سازی امور دولت:

مردمی‌سازی امور کشاورزی در مازندران پیگیری می‌شود

مردمی‌سازی امور کشاورزی در مازندران پیگیری می‌شود

ایسنا/مازندران دستیار ویژه رئیس سازمان و دبیر ستاد مردمی سازی امور دولت گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی مردم‌ترین بخش اقتصادی استان مازندران است لذا در راستای ایجاد ساختار موضوع مردمی سازی حسب شعار سال و موارد ابلاغی مراجع بالادستی، این ستاد در استان تشکیل شد.

 فغان شریفی‌مهر امروز در جلسه شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و مدیر کانون بسیج سازمان جهاد کشاورزی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل وابسته و پیوسته  مازندران اظهار کرد: در پیگیری منویات مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۳، بحث مردمی‌سازی در دولت مردمی سیزدهم طراحی شد و ساختار آن در دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی استان مازندران است لذا در راستای ایجاد ساختار موضوع مردمی سازی حسب شعار سال و موارد ابلاغی مراجع بالادستی، ستادی با ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و کمیته‌های فرعی ذیل دبیرخانه طراحی و به تناسب آن طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه‌های درون سازمانی و دستگاه‌های وابسته و پیوسته، مجموعه‌های برون سازمانی، نهاد های انقلابی و مجموعه‌های مردمی که توان نقش آفرینی دارند را در راستای مردمی سازی و تحقق شعار سال طراحی و تدوین شد.

شریفی مهر یادآور شد: تفاهم نامه همکاری مشترک با مجموعه‌های برون سازمانی از جمله ستاد اجرای حضرت امام (ره) منعقد شده و ۹ محصول محوری در دستور کار قرار گرفت.

 دستیار ویژه رئیس سازمان و دبیر ستاد مردمی سازی امور دولت اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری چهار محصول محوری گیاهان دارویی، تولید و تامین بذور غلات، احیاء و پرورش مرغ بومی در روستاها و جهش تولید گوشت قرمز دام‌های سبک و سنگین ذیل دو معاونت تخصصی بهبود تولیدات گیاهی و دامی در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول شناسایی و تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، احصاء مسائل و مشکلات و هماهنگی با بخش‌های دولتی برای واگذاری برخی امور به مردم، بستر سازی برای ایفای نقش نظارتی مجموعه‌های مردمی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پاسخگویی مسئولان و زمینه سازی برای تعامل موثر بین نخبگان مردمی و مجموعه‌های دانش بنیان را ۴ وظیفه اصلی دستیاران مردمی سازی در سطح استان‌ها معرفی کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های درون و برون سازمانی در راستای همسویی تمام ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha